Backflip?

• Trådstartare Trådstartare Christoffer_v
  • Start datum Start datum
C

Christoffer_v

Guest
Backflip?
Jag kan backflip väldigt lätt på studsmatta, trampolin (3 och 5 meter).
men hur mycket svårare är det att göra backflip i big jump med skidor på, måste men ta i mycket mer??

Backflip?
du behöver inte ta i lika mycke! oftast kommer du ju högre å längre på skiisen... det är bara att våga..annars är det nästan samma sak

Backflip?
det är lättare me b-flip på studsmatta. men det är ingen konst på skidor om du bara har ett mjukt och skönt hopp med ganska mkt kick. gör häldre överrotation än motsvarade för det är skönare att landa på ryggskyddet än det är på näsan :P. se bara till att du vågar så kommer du fixa det lätt, ja satte min på första försöket i lördags! :)

lycka till /biffen

Backflip?
ja tycker du ska testa i de största hoppet du kan hitta, då kan du va säker på att inte underrotera.. för de är inte skönt.. så mitt tips är att leta upp ett hopp på si så där en 18 m platå och dra lagom hårt så fixar du dt

Backflip?
Dee mkt lättare me backflip på studsmatta.. Men de e mest för att man inte e rädd för de då.. Om du inte tvekar s drar du de lätt... Första gången ja testa de så landa ja på maegn men andra gången så drog de skitenkelt.. nu så drar ja de varje försök..Om du vågar så drar du de.. JA drog de i ett hemmabygt hopp på typ 70cm högt..

Backflip?
För att få ännu mer hjälp med backfliptekniken så kolla freerides tricktips som står under artiklar =)

Goog luck boy!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp