Backflip

Wolan

Ny medlem
Backflip
fick till det första gången idag men jag gjorde det inte i ett så stort hopp...
vad ska man tänka på med ett större hopp??

Backflip
när du är helt upp och ner kan du ju alltid stäcka ut kroppen. typ svanka me ryggen å stäcka ut armarna. det är fett. då reglerar du ju rotationen samtidigt som du har koll på landningen

Backflip
hey svensker...! =) jeg har tadd backflip jeg også.... har bilde av det på profiln min! ta å stekk å se!

Når du ska ta en backflip på et större hopp, så må du ta å beregne farta ut ifra hvor stort hoppet er, det er bestandig lurt å ha en myk landing når du skal prøve på en flip, ivartfall förste gangen! lykke till med forsøket...! <3Head Madtrix<3

Backflip
Va ska ja ta mig till när jag förra året vågade göra backflip men ja landade första gången på huvudet och jag är rädd att göra det igen:D:D Fan nu måst man på nå sätt våga, ge motivation xD

Backflip
se det såhär, du kan inte mer än skada dig och om du gör det så finsn det hjälp :)
brukar funka för mig,

fokusera andas djup slappna av och känn hur självsäkerheten växer sedan är det bara att glida iväg mot himmlen :)

Backflip
inte för att jag har lyckats med nån backflip men, tänk inte :P kör bara sen får du se hur det går ;D börjar du tänka på vad som kan hända blir du rädd och tvekar, då brukar det aldrig fungera.

Backflip
det som brukar fungera för mig när jag gör nya trix är att blunda (eller titta) och visualisera hur jag gör tricket.. alltså föreställa sig hur man åker ned mot hoppet och exakt hur man är i luften och sen landar perfekt..

fokusera.... visualisera... slappna av... fokusera.. ge dig fan på att den skall sitta precis som i din visualisation... ta fart.. volta... landa ..

:)

mental förberedelse med visualisering är bra grejjer..

/Kalle

Backflip
Jag kan backflip på studsmatta, och trampolin, sen kan jag göra riktigt fina backflips från elskåp, bänkar etc. etc. Sen sätter jag också en backflip när man springer framåt och hoppar bakåt:) Så i vinter ska det testas. :D crizu, om du är rädd, lär dig först på badhus sen går du till ett elskåp med gräs/grus under, du får inte misslyckas! så hoppar du backflip, då tappar man rädslan efter man gjort det:) gjorde iaf jag, gör det lite överallt nuförtiden. :D

lycka till alla

Backflip
alltså, är det inte lättare med skidor i lössnö än på studsmatta, när man har en hård jävla studsmatta under sig? inte så skönt att landa på huvet på den, eller?

Backflip
grejen brukar vara den att man är inte rädd för själva landningen utan man brukar vara rädd för utförandet. alltså om man inte kommer snurra tillräckligt fort sakta osv.

så om man gör det på en studsmatta eller inte spelar inen större roll,
vart man än gör det så gäller det att prioritera bort eventuella konsekvenser och bara sattsa på fördelarna.

och en fulländad rörelse brukar oftast bli då man inte tänker på vad man gör utan an gör det av reflex eller inövat rörelse mönster, alltså kroppen utför rörelse själv utan att man själv behöver anstränga sig, då uppnår man oftst bäst resultat...

this makes no sense at all :P

Tillbaka
Topp