Baggy diss tråden

Kgis

Ny medlem
Vilken jävla diskussion det här är, inse att ingen kommer att ändra klädstil för att någon på internet inte gillar vad den personen har på sig. Jag säger det igen, den här diskussionen kommer inte att komma någon vart innan någon kan lägga fram ett giltigt argument för att stora/tighta/färgglada kläder är fula/snygga/coola eller whatever, d.v.s aldrig.

Visst, alla får tycka det dom vill, men inse att INGEN BRYR SIG om du inte gillar stora eller små kläder eller vad du nu inte gillar.

Det här är en totalt meningslös diskussion som bara leder till någon slags pajkastning, när någon kan lägga fram ett giltigt argument för att en speciell sorts kläder är snygga eller fula är jag beredd att betala den personen 1000 kronor.

Fjunesh

Ny medlem
Jag brukar inte ha så stora kläder till vardags, men
det är väll inge fel att ha det.
När jag åker skidor kan det vara snyggare kanske ibland med typ Tall-Tee och baggypants.
Man får väll ha på sig trikåer eller baggyjeans eller vad fan man vill,
ingen annan behöver bry sig!

Det är i alla fall min åsikt...

andreTrapp

Ny medlem
Nojlas sa:
mattiasssJ sa:
orka bry sig om vad folk tycker, bara man själv tkr de e snyggt så duger det
Fel, ursäkten \"men jag tycker det är snyggt\" är egentligen ett medvetet ställningstagande för att associeras med den nämnda subkulturen. Genom att söka samhörighet med en grupp människor berättar man att man tillhör dem och vill ses som en av dem.

Kläder är ett språk, vi bär olika saker om vi går på en begravning eller en hårdrockskonsert, för att kommunicera stil, social status, ev. politiska ställningstaganden, musikstil, festlighet etc etc...

och let\'s face it, vi påverkas alla av mode, och gör medvetna val när vi tar på oss våra kläder.
Den vettigaste kommentaren hittills. Word, så att säga.

Railson sa:
Jag förstår verkligen inte varför man ska punga 2 tusen för ny skjorta o kavaj så man ser ut som alla andra?!? de är ju idiotiskt!

Endast DÖDA fiskar följer med strömmen!
Alltså... Vad som är idiotiskt är att tro att man måste punga ut 2 lax för att köpa kläder i mindre storlek, för det är ju trots allt det som detta handlar om. Samt att "alla andra" går runt i skjorta och kavaj. Det mest naiva jag läst här på länge, och då snackar vi ändå om freeride :)

För övrigt försöker jag verkligen acceptera vad andra har på sig, men när jag ser exempelvis Harlaut i vissa sammanhang i filmer ibland så har jag väldigt svårt att hålla mig för skratt, jag kan inte hjälpa det. Men en sjukt bra skidåkare är han.

Senast ändrad:
Railson sa:
Kinkan sa:
Mamma sa att jag inte fick ha min 6xl t-shirt på skolavslutningen :(
Alltså ja tycker de är så jääävla mycket skitsnak om stora kläder.
Bara för att alla andra klär sig i små kläder så ska dom inte hacka på oss för att vi har en annorlunda klädstil ?!? Alla ska klä sig som dom tycker är snyggt/ vad dom trivs i!!
Jag förstår verkligen inte varför man ska punga 2 tusen för ny skjorta o kavaj så man ser ut som alla andra?!? de är ju idiotiskt!

Tidigare har det alltid varit en massa skitsnack om folk som haft tajtare kläder så det jämnar väl ut sig;) Nej, men detta är trots allt det diskussionsforum, om alla tyckte lika skulle det inte bli några roliga diskussioner. Även om jag tycker att det kan vara lite onödigt att klaga på folks klädstil så lär man ju kunna diskutera vad man tycker ser bra och förjävligt ut.

"Endast DÖDA fiskar följer med strömmen!" Känns ju inte direkt som att du går emot strömmen med att ha stora kläder inom vår sport, varenda kotte kör ju med den stilen känns det som.

Kgis

Ny medlem
andreTrapp sa:
Nojlas sa:
mattiasssJ sa:
orka bry sig om vad folk tycker, bara man själv tkr de e snyggt så duger det
Fel, ursäkten \"men jag tycker det är snyggt\" är egentligen ett medvetet ställningstagande för att associeras med den nämnda subkulturen. Genom att söka samhörighet med en grupp människor berättar man att man tillhör dem och vill ses som en av dem.

Kläder är ett språk, vi bär olika saker om vi går på en begravning eller en hårdrockskonsert, för att kommunicera stil, social status, ev. politiska ställningstaganden, musikstil, festlighet etc etc...

och let\'s face it, vi påverkas alla av mode, och gör medvetna val när vi tar på oss våra kläder.

Railson sa:

Alltså... Vad som är idiotiskt är att tro att man måste punga ut 2 lax för att köpa kläder i mindre storlek, för det är ju trots allt det som detta handlar om. Samt att "alla andra" går runt i skjorta och kavaj. Det mest naiva jag läst här på länge, och då snackar vi ändå om freeride :)

För övrigt försöker jag verkligen acceptera vad andra har på sig, men när jag ser exempelvis Harlaut i vissa sammanhang i filmer ibland så har jag väldigt svårt att hålla mig för skratt, jag kan inte hjälpa det. Men en sjukt bra skidåkare är han.
Jag håller med dig men måste bara fråga hur det kan vara naivt om man tror att man måste betala 2k för att få likadana kläder som andra? :p

andreTrapp

Ny medlem
Gudrunnator sa:
andreTrapp sa:
Nojlas sa:

Railson sa:

Jag håller med dig men måste bara fråga hur det kan vara naivt om man tror att man måste betala 2k för att få likadana kläder som andra? :p
Använde mig nog av fel ord. Det mest idiotiska kanske passar in bättre. :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp