Bakåtvolt !

Simon_aeg

Ny medlem
Bakåtvolt !
Tjena !

Jag kan helt enkelt inte bakåtvolt och det stör mig mycket.

Så jag skulle vilja få några tips.

Jag kan göra sne bakåtvolt men det känns ganska skumt ..

Jag är ganska lång 175 och det känns som jag inte kommer att komma runt hela vägen ELLER hoppa utanför studsmattan!

Helst seriösa svar !
Tack i förhand =)

Bakåtvolt !
Av: fredrik_mx Online | Idag 22:35 Citera

hehe, jag är typ 2 meter lång och sätter dubbelbackflipp och dubbelsideflip. Så ja, du kommer runt..

fan vad det borde se tufft ut

Bakåtvolt !
luta dig spikrakt bakot och börja rotera efter att du lämnat mattan. dra in knäna mot kroppen när du är upp oner
funkade för min lillebror och du lär ju hoppa högre

Bakåtvolt !
första gångerna jag prövade så banga ja när jag var mitt uppochned och några andra gånger så blev det en lincon loop:P

Bakåtvolt !
gör exakt som pettens kompis gjorde börja me ingen studs utan bara tryck ifrån uppåt o titta med huvudet rakt bak! lovar du kommer hamna som sämst på knäna om du gör så o har du väl gjort så en gång så sitter backflipen där den ska! men du får inte tveka det e det som händer när man misslyckas me en backflip

Bakåtvolt !
jag är pettens kompis en grej för o komma runt bra är att kupera o lixom fånga knäna då är de inte lika läskigt i början sen när amn vågar me bra studs ere bra slänga på raka o då e de gött

Bakåtvolt !
1; du är inte för lång (de går inte)
2; hoppa så högt du kan
3; kasta dig bakåt
4; tveka inte
5; se landningen
6; landa
7; du har klarat bakåtvolt

Bakåtvolt !
hejhej. när jag skulle lära mej fick min polare Rycka runt mej först, åsså hj'älpte jag till mer å mer för varje gång å tillslut klara jag de själv.

Bakåtvolt !
backflip är mycket lättare än frontflip du ser hela landningen, be någon kompis att passa dig om du är rädd att landa utanför. Tips gör den i högsta punkten i luften.

Bakåtvolt !
jag e ca 185 och ibland förut kändes det som mattan var för liten, så fattar hur du tänker. då kan det gå som när jag skulle lära mig cork ;) : http://media.putfile.com/dspin7bail men släng dig absolut INTE BAKÅT! det är felet många gör och slår sig på andra sidan eller i värsta fall flyger av, utan släng dig uppåt och luta dig bakåt, titta runt med huvudet och nästan direkt ser du mattan igen. ett annat tips är att du gör sideflipen som du kan, och vinklar den mer och mer bakåt då känns det inte lika läskigt som att göra det direkt. bra att ha några kompisar som peppar också så när du gjort sne bakåt så kommer det sen en som är rakt bakåt :)

Senast ändrad:
Bakåtvolt !
thom8 sa:
jag e ca 185 och ibland förut kändes det som mattan var för liten, så fattar hur du tänker. då kan det gå som när jag skulle lära mig cork ;) : http://media.putfile.com/dspin7bail men släng dig absolut INTE BAKÅT! det är felet många gör och slår sig på andra sidan eller i värsta fall flyger av, utan släng dig uppåt och luta dig bakåt, titta runt med huvudet och nästan direkt ser du mattan igen. ett annat tips är att du gör sideflipen som du kan, och vinklar den mer och mer bakåt då känns det inte lika läskigt som att göra det direkt. bra att ha några kompisar som peppar också så när du gjort sne bakåt så kommer det sen en som är rakt bakåt :)
precis släng dej inte bakåt de gjorde jag och det har avskräckt mej från att försöka igenxD men ska pröva en gång innan vi plockar in mattan

Bakåtvolt !
thom8 sa:
gick det bra?

Bakåtvolt !
om jag ändå hade kännt likadant!, ganska lång och är 1.75... jag är jätte kort och är 1.71... och slutat växa.

Men annars är väl det viktigaste att våga. jag vågar inte. har vågat en gång, i simhallen, kom runt och landade med fötterna 1 dm bak, och bröstet+armarna på kanten. aj. men jag kom runt. så nu skiter jag i bakåt volten... ett tag iallafall. när det vill sig så sätter jag den. har råkat göra det 2 ggr på studsmattan bland annat. men det var inte menningen. haha, men lycka till. vad min vän martin har sagt så är det hoppa upp, svinga armarna bakåt, dra ihop benen, och sträck ut. (vääldigt forkortad version). det funkar säkert. haha, hoppas att detta kan vara till någon hjälp, annars får du se det som underhållning. hur djeffla dålig man kan vara så man landar på kanten igen och slår sönder sig! haha!,
aja, lycka till!

Bakåtvolt !
fatta jag jag är sämst på att lära när jag skulle lära min kommps

det första han kunnde var bakåtolt 180

Bakåtvolt !
1. mycke studds
2. lutta dig bakåt och tryk ifråm med föttrena (om du vill så kan du dra med armanrna)
3. se landnigen
4. landa

Bakåtvolt !
1.Du tar lagomt mycket stuts

2. Tryck ifrån med föterna mot himlen (och du kan luta dig bak med kroppen om du vill )

3. se ladningen landa

OM du skänner att du inte kommer klara att landa på fötter så drar du in knäna mitt i volten som en kanonkula så klarar du det ! När man väl har klarat det är det inget svårt ett skönt trick !

Bakåtvolt !
Allt handlar om att våga göra den, gör precis som klara-kluck säger så kommer du lära dig den riktigt fort=)

Bakåtvolt !
det är inte svårt men dom flesta bangar... ja kunde det fast en dag när ja ramla så bara kunde ja inte mer, ja våga inte, fast det e helt sjukt om nån står nära mej då kan ja för då känns det typ tryggt eller nåt :P men om ja e ensam då kan vågar ja inte

Bakåtvolt !
börja med en sidovålt och sedan gör du mer och mer bakåt tills du tillslut gör den helt bakåt.

Bakåtvolt !
haha, tror inte längden har mycket med de att göra såvida inte du är typ 2,50 :p jag är 1,80. no problem med flips, kötta på du bara

Bakåtvolt !
Jag gjorde sideflip först:p Sen började jag göra mer och mer bakåt så det tillslut blev lincon:p Tips från mej:D Titta bakåt och dra upp knäna då roterar du bakåt. Iallafall jag:D

Senast ändrad:
Bakåtvolt !
hoppa å få mycket studs sen hoppar du rakt upp sen lutar du dej bakåt så mycket du kan hoppa inte rakt bak så gör många som inte kan å gör illa sej så först rätt upp sen snurrar du bak

Tillbaka
Topp