Balansen..

xRx_Team_W.E.T

Ny medlem
Balansen..
Hejsan..

Har åkt skidor i drygt 2 år.. Åker mest lös snö och snabbt utför.
Kan åka ganska bra. Men jag har kollat lite i parken och sånt nu och det ser så jävla roligt ut att kunna göra feta trick.
Jag har ju hoppas lite, klarar 360 m.m. Men det är inte så mycket.. Men jag får ofta dålig balans i så kallade "Sprett" hopp och stora big jumps.. Kommer jag fel in i hoppet ? Eller är det nått speciellt man ska tänka på ??

// Rickard

Balansen..
Åker i och för sig bräda, men denna saken kan nog hjälpa dig lite i landningen i alla fall. Våga luta dig frammåt... Ett nybörjarfel i landningen är att man landar med brädan vågrätt och kroppen lodrätt, när man ju bör ha en lutning på säg ca. 30 grader för att få hela brädan i backen sammtidigt... Antar att detta fungerar precis lika dant på skidor... :)

Balansen..
personligen tycker jag att det är skönt att böja mycket på knäna och sedan "lyfta" kroppen upp i hoppet för att få ett skönt häng. en pose är bra för att hitta hänget, ska du sedan börja klämma feta trick så är god koordinationsförmåga i förväg ett plus, men om du lägger blicken på landningen när du kommer i rätt position i ditt trick så är det betydligt lättare att sätta hoppet. ser du inte landningen är det lätt att det skiter sig! lycka till

Balansen..
man ska nog inte luta sig för mycket framåt heller (eller så var det bara jag som hade otur). båda mina bindingar löste ut i hälarna i vintras vid landningen efter ett hyfsat tilltaget hopp, skidorna stannade på direkten och jag fortsatte rakt ner i den hårt packade italienska snön. tur att jag hade hjälm, kom undan med en hjärnskakning, stukad tumme och näsblod ;) när jag tittade uppåt i backen, efter att ha återfått medvetandet något sånär, så stod skidorna snyggt uppställda helt parallella i fallriktingen. grymt bra stoppgrejer på bindningarna iaf =)

Balansen..
Viktigast av allt är nog att du hittar en egen stil och känsla.
Det finns nog ingen som till fullo kan berätta hur man ska eler inte ska göra när man hoppar.
Det är bara att hoppa mycket och sen mycket mera så kommer du genom blod, svett och tårar att hitta vad som är bra för dig.
De är iochförsig så som tidigare inläggs skrivare skrivit att våga luta sig framåt i bigjump men jag måste tillägga att aldrig underskatta hur mycket man måste luta sig bakåt i landningar som skall utföras i skl. lössnö även allmänt känt som "PUDER"

Lycka till med hoppen och ha en skön säsong.

/Oscar.

No guts no glory!

Balansen..
VISUALISERA!!!!!!!!

Det är det bästa rådet jag kan ge. Se dig själv göra tricket i huvudet många gånger, då kommer du att komma på hur du skall göra rörelsen. Och tro på att du kan sätta det så är mer än hälften vunnet.

Lycka till

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp