Bara min bindingar eller burton?

Addow

Ny medlem
Tjena jag inköpte ett par Burton Cartel EST bindningar till min Custom förra året efter att åkt ett par gång och kollat på brädan. Så har jag alltid haft hälen utan för Snowborden, hur mkt jag ens putar fram mina bindningar så har jag alltid hälen utanför och inge tå.

Har ägt ett par Union Atlas bindningar och dem lyckades jag alltid få min boot i mitten med lika mkt häl och tå över kanten

Det här med att försöka få lika mkt tå och häl över snowborden är det något som bara folk säger? eller är det bättre? för känns konstigt har alltid haft så förut från.

Mvh Eko

Om det verkligen är så att du flyttar fram bindningarna så långt det gåt utan att få tårna utanför kanten så är det rimligtvis bindningarna som är för stora. Å andra sidan borde inte ett par 10,5 i ett par L ge detta problem.

Jag vill se bilder för jag förstår faktiskt inte hur detta problem kan uppstå.

Senast ändrad:
Det är högst troligtvis som doughboy säger, bindningar är för stora. Jag har kört 9.5, 10, och 10,5 i Burton Cartel medium med Burton/Forum skor... alla de sitter perfekt. 10.5 i large bindning var inte bra, men det beror naturligtvis på om dina skor är stora eller små på utsidan: Burton och Forum och även andra är rätt små, finns iof gigantskor också från vissa märken. Exempelvis haft ett par Northwave som då inte passade in i medium bindning. Om du kollar Burton webben ser du att medium sträcker sig ända till us11... och Large börjar på 10...

Har en 158 Custom Wide och en Burton Process FV 159. Står 20 på fram och 15 på back. Lutar mest mot att bindningen är förstora.

Har en 158 Custom Wide och en Burton Process FV 159. Står 20 på fram och negativ 15 på back. Lutar mest mot att bindningen är förstora. För att jag har spännena på kortaste "minst" inställningarna och ändå känns det som jag jobbar mycket med vaderna. Suger dock precis köpt en Burton procces FV till park/skoj finns inte tillräckligt med flis för nya bindningar ifall det är felet.

Senast ändrad:
enkelt sälj customen och bindningar och köp nya bindningar... det där kan leda till skador btw

Min bror har ett par medium mission på sin custom x där brevid, men orkar inte ställa in dem för mina boots atm.

Testa nyss med mina bror mission M och lyckades inte balansera ut toe/heel dock är dem inte est. Fundera faktis på ett par Union Force för jag har haft Union Atlas förut och dem var perfekta.

Senast ändrad:
helt klart for store bindinger.
jeg har medium Cartel reflex til mine 44 burton moto`s ( med shrinkage tech blir de som en 43) og de passer perfekt, får balansert toe heel likt på utsiden av boardet.

prøv en annen binding da helst EST binding om det er EST board du har:)

Jag har storlek L Missions och L Cartels, och sko storleken är 11. Jag måste också flytta bindningarna fram, så, med 10,5 skorna sku du absolut ha storlek M bindningar.

Vill bara fylla i lite med egen erfarenhet av storlek på bindningar. Har ett par Burton Mission i M och 32 Lashed boots i storlek 44. Passar som handsken, långt i från utmaxat. Hade själv beslutssvårigheter om jag skulle ta M eller L och alla verkar ha olika åsikter.

Tillbaka
Topp