Tjenare!
Kanske kan jag som också är nybörjare hjälpa till här :D
Köpte min första bräda för två veckor sedan; en slipstream supercrusher. Den verkade shysst för cruising/chill-åkande och visst, den var shysst. Men någonting var det som saknades, jag fick inte riktigt "wow, longboarding är ju sjukt, sjukt nice" känslan. Jag fortsatte åka för att det var roligt men efter ett tag (något mer än en vecka) så prövade jag en polares apex 37 (Med bättre hjul/truckar) och sedan bestämde jag mig för att köpa en ny bräda med ungefär samma specs i åtanke som du
Trocadero53!
Sagt och gjort, jag beställde en
Landyachtz drop carve 39 då den är på rea på deras svenska hemsida. Pungade ut 1900kr för den och servicen var dunder. Fick hem den idag och jag tycker att det var en fantastiskt stor skillnad på den och min slipstream. Värt varenda krona extra jag fick punga ut. Missförstå mig rätt, det är inget fel på slipstreamen. Men jag tycker att den saknar det där "lilla extra". :P
Med andra ord, för dina behov så rekommenderar jag
Landyachtz drop carve 39 med tanke på det låga priset! Den är dessutom flexig och fin, men inte för flexig. (Jag väger runt 90kg.) Kör min med 'monster hawg wheels/76mm -82a.
http://landyachtz.se/product.php?id_product=16
Peace
Fabian
Ps. Har förövrigt slipstreambrädan med slipstreams original truckar/hjul på, jag kan alltså inte tala för deras 'custom' versioner.