Bästa longboards för cruising?

Rumpnisse93

Ny medlem
Tja är en longboard newb som kört ett tag med lillebrorsans Sector 9 som e lite större än en skateboard. Vill skaffa egen longboard men har 0,0 koll på vilka longboards som finns. Vilka skulle ni rekommendera för cruising?

Senast ändrad:
En mjukare bräda mellan 85-110cm skulle jag föreslå. Längre blir klumpigt för cruising i stan och gynnar egentligen bara när man ska dancea :)

allt beror ju på hur mycket pengar du vill lägga på din bräda det finns ju brädor för 1000 kr ( dom är dock jävligt dåliga och tråkiga) men sen finns det ju brädor för 3500 som är riktigt sköna att åka på. så allt beror på vad du vill lägga på en bräda

jag skulle gå på loaded dervish om du bara ska ha den för cruising :)

jjbertilsson sa:
allt beror ju på hur mycket pengar du vill lägga på din bräda det finns ju brädor för 1000 kr ( dom är dock jävligt dåliga och tråkiga) men sen finns det ju brädor för 3500 som är riktigt sköna att åka på. så allt beror på vad du vill lägga på en bräda
SKITSNACK! d e personliga preferenser som gör hurvida man gillar brädan och hur man tycker olika... en dyr bräda betyder inte att det är en bra bräda

JEpppENn sa:
jag skulle gå på loaded dervish om du bara ska ha den för cruising :)
sett för mkt schyssta filmer på youtube? skulle inte köpa en dervish för enbart cruising.. skulle helt klart och utan tvekan gå på en något längre pintail.. ett par hjul av modell större och mjukare på de så e d bara å börja pendla

mjuka 70mm-hjul (80a eller mjukare)
och en bräda med skönt flex. Loaded Vanguard är skön! :) Men Loaded Dervish är lite lägre ;) Sen finns det andra alternativ, Urskog och Kahalani är 2 svenska märken med jättesköna brädor :D

Chooo, jag glider in och lånar tråden lite! Jag är också ute efter en skön bräda och cruisa runt med men har nollkoll.

Vad anser ni vara bäst när man ska köpa bräda, är det komplett eller man köper delar för delar?
satt inne på top12.se och kolla brädor och blev sugen på en Slipstream Concave Pin ( http://top12.se/komplett-longboard/22053-longboard-slipstream-concave.html ) mest för priset var billigt och jag inte har någon vidare kunskap och blev fångad av "Klassisk crusingbräda med lite mer flex för dom som vill ha mer liv och gung i brädan" men fick sedan reda på att slipstream inte var något och ha och jag inte skulle vara nöjd med köpet.. Är slipstream skit eller vad är det? :P

Att köpa en bräda för +3000kr känns inte aktuellt för mig, jag vill bara ha en bräda och glida runt i och må bra sedan vill jag ju givetvis ha en bräda som jag är nöjd med när jag har blivit bättre och stabilare, jag vill inte ha någon stadium bräda^^

Vad finns det för brädor där ute som ni kan rekommendera? cirka 2500 är vad jag kan sträcka mig till, vad får jag för det?

hoppas på trevliga svar ^^
MORSNING KORSNING!

Tjenare!

Kanske kan jag som också är nybörjare hjälpa till här :D
Köpte min första bräda för två veckor sedan; en slipstream supercrusher. Den verkade shysst för cruising/chill-åkande och visst, den var shysst. Men någonting var det som saknades, jag fick inte riktigt "wow, longboarding är ju sjukt, sjukt nice" känslan. Jag fortsatte åka för att det var roligt men efter ett tag (något mer än en vecka) så prövade jag en polares apex 37 (Med bättre hjul/truckar) och sedan bestämde jag mig för att köpa en ny bräda med ungefär samma specs i åtanke som du Trocadero53!

Sagt och gjort, jag beställde en Landyachtz drop carve 39 då den är på rea på deras svenska hemsida. Pungade ut 1900kr för den och servicen var dunder. Fick hem den idag och jag tycker att det var en fantastiskt stor skillnad på den och min slipstream. Värt varenda krona extra jag fick punga ut. Missförstå mig rätt, det är inget fel på slipstreamen. Men jag tycker att den saknar det där "lilla extra". :P

Med andra ord, för dina behov så rekommenderar jag Landyachtz drop carve 39 med tanke på det låga priset! Den är dessutom flexig och fin, men inte för flexig. (Jag väger runt 90kg.) Kör min med 'monster hawg wheels/76mm -82a. :)

http://landyachtz.se/product.php?id_product=16

Peace
Fabian

Ps. Har förövrigt slipstreambrädan med slipstreams original truckar/hjul på, jag kan alltså inte tala för deras 'custom' versioner. ;)

Senast ändrad:
Dock har supercrushern (som förövrigt är lite för lång och hård för att enbart köra cruising på) slutat tillverkas :) samt podium truckarna är som du säger riktigt tråkiga!

paris truckarna och divine (ibland abec11) hjulen som ingår i custom paketen gör det grymt värt att köpa! Dock har slipstreams nya dh/freeride bräda ett pris som är lite väl saftigt men dom andra brädorna dom säljer är helt klart värt att titta på om man nu inte hittar fynd som du har gjort :D

Tillbaka
Topp