Bästa materialet sommar rail setup

Robint sa:
Olaisen sa:
Kör på "konstgräs" (en grön matta som många har på altanen köpte 8m lång x 80 cm bred, gick på 190 spänn glider bra med vatten och såpa på. :) samma matrial som de här använder: http://media.putfile.com/Jea-Session . finns att köpa på bauhouse (stavning?).
Skulle du kunna ta en närbild på materialet? Så man ser tydligt vad det är för nånting=)
Hur bra glider de me vatten å såpa? är de värt å köpa? å hur mycket brant måste inrunet vara för att man ska få fart (om de inte glider så dåligt)

Kom igen och ge lite mer tips nu! Vi som tänkte att den här tråden skulle bli stor, så att alla skidkåta ungar kan nöta lite på sommaren också=)

borde inte sån där heltäckningsmatta eller va de heter funka?

btw själv kör jag på pressening såpa vatten, funkar nog bäst...

Senast ändrad:
jeppenator sa:
Robint sa:
Olaisen sa:
Kör på "konstgräs" (en grön matta som många har på altanen köpte 8m lång x 80 cm bred, gick på 190 spänn glider bra med vatten och såpa på. :) samma matrial som de här använder: http://media.putfile.com/Jea-Session . finns att köpa på bauhouse (stavning?).
Skulle du kunna ta en närbild på materialet? Så man ser tydligt vad det är för nånting=)
Hur bra glider de me vatten å såpa? är de värt å köpa? å hur mycket brant måste inrunet vara för att man ska få fart (om de inte glider så dåligt)
Det duger och lite till med vatten och såpa, tycker det funkar helt ok. Men det måste va mer än flackt för att kunna komma över kicken på inrutinet, så en liten backe/kulle räcker. Det är defenetift värt att köpa, inte så värst dyrt om man är några stycken som delar på det...

trapp91 sa:
Robint sa:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=39538
Detta verkar funka skitbra!
mm har oxå sett de, har frågat men dom vet inte vart man kan köpa, för dom har fått det...

ingen som vet vart man kan köpa??
För att jag inte ska få en till varning tänker jag inte säga här vart man kan få tag på det gratis..
Jag har just fixat ca 15 meter med sånt material och jag lovar er att det glider galet bra. Nånting som ni inte ska köra på är sånt där plastaltantak, det glider helt åt helvete snett. På plastnätet kan man iallafall komma i rätt possition på railet, också kan man köra 270s med det=)

Senast ändrad:
KruxeliduX sa:
haj.. om man ska ha presenning, ska man ha ngt hårt under lr är det bara att lägga på gräset. ?
jag och oscar hade det bara på gräset först sen testade vi att använda en trä platta under då gick det dubbelt så snabbt typ..

Scotte sa:
Och för oss som har plan park i trådgården är det någon som vet hur man kan bygga en startramp?
improvvisera lite, det bästa hade väl varit att få tag i en gammal byggställning sedan bara bygga en stabil nedfart

Hur intressant vore det att kunna få köpa i stort sett klara boxar till ett mkt bra pris? Kan nog nämligen fixa lite boxmatrial som är billigt och har bra hållbarhet... maila mig om intresse.

Här har vi ett litet test på min nybyggda summer setup.
Inte särskilt seriös åkning men det kommer mer klipp senare!

Senast ändrad:
ska köpa den där mattan imorn iaf på den lokala järnaffärn dom hade också en sån

jag kör på presenning ovanpå lastpallar. kasta på lite såpvatten så funkar det fint.

Scotte sa:
Och för oss som har plan park i trådgården är det någon som vet hur man kan bygga en startramp?
det går ju att bara ha en platt inrun och bara ta rep och dra åkaren sa att den får fart, funkar väl med bil, moppe, trådgårdstraktor^^ eller ett par starka vänner.

aw22hg
Fungerade med diskmedel och vatten tills vi tröttnade och åkte till ishallen och hämtade snö istället.

10ynx5c.jpg

Roligare med snö

Senast redigerad av en moderator:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp