Tutorial: Hur man bygger en sommar setup

Echelon85

Ny medlem
Vill ju inte vara sämre, så här såg min spontana low budget summersetup ut för några dagar sedan haha :P

Mjogaryd

Ny medlem
David-Ivarsson sa:
Mjogaryd sa:
Riktigt snygg! Men Du har inte glömt fackverkskonstruktionen på ställningen du står på innan du åker ner mot railen?
Vad menar du med fackverkskonstruktionen? Det som är i tornet för att göra det stabilare? Jag vet inte om det kommer att behövas. för att såpass stabilt är det att det inte rasar. (Om man inte hoppar på det som någon galning). Men det kanske är smartast att sätta dit i framtiden.

Mjogaryd sa:
David-Ivarsson sa:
Mjogaryd sa:
Riktigt snygg! Men Du har inte glömt fackverkskonstruktionen på ställningen du står på innan du åker ner mot railen?
Vad menar du med fackverkskonstruktionen? Det som är i tornet för att göra det stabilare? Jag vet inte om det kommer att behövas. för att såpass stabilt är det att det inte rasar. (Om man inte hoppar på det som någon galning). Men det kanske är smartast att sätta dit i framtiden.
Aa som du ser på Kevins torn har han ju satt några plankor som ett kryss för att stödja upp. Fungerar säkert utan också men för säkerhetsskull skulle jag nog göra det så det inte brakar ihop när man står uppe på den för då pajjar nog nästan hela setupen.

Mjogaryd

Ny medlem
David-Ivarsson sa:
Mjogaryd sa:
David-Ivarsson sa:
Aa som du ser på Kevins torn har han ju satt några plankor som ett kryss för att stödja upp. Fungerar säkert utan också men för säkerhetsskull skulle jag nog göra det så det inte brakar ihop när man står uppe på den för då pajjar nog nästan hela setupen.
Skillnaden mellan våra setups är att jag har en aning grovare plankor än vad Kevin använder. Men jag ska nog se över det i framtiden. För att nu när den är nybyggd är det inte stor % chans att den kommer rasa. Iallafall enligt min far. Men jag tror att i framtiden (till vinetern), då det läggs tung snö på så kommer jag nog att sätta in några plankor där. Tack för omtanken <3

Jp-Mansson

Ny medlem
Lite efter men måste ändå ge cred till dig KevinSalonius för en fantastisk bra ritning. Har själv byggt 2 setups efter denna ritning och båda fungera helt perfekt. Tack för hjälpen! :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp