Bästa väg Stockholm - Trysil (Via Gävle eller ej?)

wakefield

Ny medlem
Hallå alla

Tänkte höra med er vilken väg ni tycker man ska ta för att ta sig till Trysil.
Åkte upp dit förra året, då åkte vi via Enköping - Västerås - Ludvika men fick höra idag att ett annat alternativ är att åka via Gävle (är ju motorväg ända upp dit nu tydligen) och sen via Falun och Mora. Vad har ni för erfarenheter? Är det bättre att köra via Gävle om det är dåligt väder exempelvis?

Tacksam för svar!

Hej!
Tyvärr kan jag ej svara på den frågan. Däremot undrar jag när du har tänkt att åka till Trysil, om eventuell samåkning? Har jobb på gång där uppe fr.o.m. februari. Ska dit på intervju i början på januari. Bor numera i Stockholm.
Vänligen, Linda

Snabbaste vägen Enköping,borlänge,mora,sälen,Trysil, vissa tar malung istället för mora men det är ingen skillnad, någon kilometer bara.

skipow sa:
Snabbaste vägen Enköping,borlänge,mora,sälen,Trysil, vissa tar malung istället för mora men det är ingen skillnad, någon kilometer bara.
den sträckan måste ju ta längre tid om det är många som åker till Sälen och sånt där om det är till vecka 9, eller påsklov och så, annars kanske det går snabbare, men tvivlar på att det tar motorvägen.

inte åkt hela vägen från trysil,dock från sälen till sthlm.
vi körde via mora-falun-gävle.
smidig väg,lättkörd, skön väg från gävle ner till sthlm,har för mig den är ganska nylagd också kanske?

vet inte vilken väg som är snabbast eller så,men kan tänka mig att den är smidigare och mer välvårdad kanske...

dock kan det väl bli korvstoppning när du kommer via sälen beroende på dag du tänkt köra.. och när.justn u är det ganska mycket blixthalka på väg upp till sälen!
//max

Tillbaka
Topp