Bästa vägen söderut?

Gamlingen

Medlem
Bästa vägen söderut?
Som sagt, bästa bilvägen från mellansverige ner till alperna? Vilka färjor/broar är billigast? Köra genom Danmark kontra färja från Malmö/Trelleborg? Vägar genom Tyskland att föredra/ undvika?? Ställen man måste fika på? Annat?

Bästa vägen söderut?
Satt själv o funderade på samma sak. Kanske motorail hade vart nåt. Bilen på tåget och vakna opp pigg o glad i alperna .

Bästa vägen söderut?
Ja den möjligheten finns nog, frågan är om den är billigast... och först måste man över vattnet... Hur som helst, jag kör en husbil och tar nog inte tåget. Så frågan kvarstår för mig, vilken väg är bäst, smartast, billigast, snabbast, bekvämast?

Bästa vägen söderut?
Jag har åkt både färja och kört via Danmark...jag säger Danmark alla gånger, tar typ en fjärdedel av tiden, prismässigt rätt lika skulle jag tro med bensin/diesel och broavgift inräknat(kanske rent av lite billigare) och färjan är ju rätt bekväm men åtminstone den vi åkte hade enbart en sjuuuukt sunkig bar där lastbilschaffisarna satt och söp och levde jävel hela resan(för att sedan gå direkt ner i lastbilarna och ut på vägen :| ) som enda allmänt uppehållsutrymme.

Bästa vägen söderut?
Mellansverige och husbil, det låter som nattfärja för sömnpaus vore vettigt.
Vilken färja vet jag dock inte.

Bästa vägen söderut?
Jag och en kompis ska också ner med husbil till Österrike/Frankrike och vi kör nog på färga. Bor i örebro så känner att det blir lagom med sovpaus på färjan.
Tips! Ska man köra motorväg i Österrike så måste man ha en lapp i vindrutan som intyg på att man betalat skatt (?) man köper sånt vid tullarna har jag för mig

Tillbaka
Topp