BD Amperage eller Zealot som allroundskida?
Vill uppdatera mina "andvända till det mesta" skidor och har efter div. internet surfning fastnat för BD Amperage. Någon som åkt dem och då främst i pist. Är övertygad att de är oerhört roliga i pudret men hur är dem i Åre under mars månad tex? Är det bättre att gå för en Zealot ? Känns som två helt olika skidor och jag är rädd för att Zealot inte är lekfull nog i vardags åkningen. Förslag på andra skidor?
Idag har jag ett par Rossignol S6 186 som allround skida men vill uppdatera till nyare teknik.
I garderoben står även ett par Fischer SL 165 WC för isiga Sälen dagar och ett par Head Carlos för Kanada resan så jag vill ha en skida för Sverige / alperna. Ska vara en skida som uppmuntrar till lekfull åkning. Åker 20-35 dagar/år främst i alperna /Åre, väger 88 kg och förespråkar sist ner är en skit attityd.
Idag har jag ett par Rossignol S6 186 som allround skida men vill uppdatera till nyare teknik.
I garderoben står även ett par Fischer SL 165 WC för isiga Sälen dagar och ett par Head Carlos för Kanada resan så jag vill ha en skida för Sverige / alperna. Ska vara en skida som uppmuntrar till lekfull åkning. Åker 20-35 dagar/år främst i alperna /Åre, väger 88 kg och förespråkar sist ner är en skit attityd.
Senast ändrad: