BD Amperage eller Zealot som allroundskida?

ZINGO77

Medlem
Vill uppdatera mina "andvända till det mesta" skidor och har efter div. internet surfning fastnat för BD Amperage. Någon som åkt dem och då främst i pist. Är övertygad att de är oerhört roliga i pudret men hur är dem i Åre under mars månad tex? Är det bättre att gå för en Zealot ? Känns som två helt olika skidor och jag är rädd för att Zealot inte är lekfull nog i vardags åkningen. Förslag på andra skidor?
Idag har jag ett par Rossignol S6 186 som allround skida men vill uppdatera till nyare teknik.

I garderoben står även ett par Fischer SL 165 WC för isiga Sälen dagar och ett par Head Carlos för Kanada resan så jag vill ha en skida för Sverige / alperna. Ska vara en skida som uppmuntrar till lekfull åkning. Åker 20-35 dagar/år främst i alperna /Åre, väger 88 kg och förespråkar sist ner är en skit attityd.

Senast ändrad:
Generelt vil en ski med pintail kreve MYE fart for å være morsom i bakken, og beskrivelsene av Amperage (som jeg har lest) poengterer at det er en ski som ikke er særlig stiv, og som helst vil kjøre kortere svinger i løssnø. Den har også veldig mye innsving i tuppene, og kort tail, noe som ikke er 100% for høy fart eller dropping.

Bra anmeldelse her: Blistergearreview.com

Out of topic,
Sägs om att slänga in en review på Carlos'n?
Fattigt me opartiska reviews ock på TGR..
//

Carlosen ser verkligen till att du får hår på brösten. Flyter otroligt bra och inger ett enormt självförtroende. Tål fart och agresiv åkning men också tillräckligt kvick för att ha skoj bland träden. Har dock inte åkt så många rocker skidor i rätt element så jag har svårt att säga om den är bättre än andra liknande skidor i segmentet.

Tillbaka
Topp