Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om man inte åker puder jämt, ibland är det mjuksnö, kartongsnö eller tung snö. Eller tom lite hårt.Hasse sa:mmm hårda skidor i puder??? Varför??
//H
Det ska oxå tilläggas att på denna flexkurva så kan man enkelt läsa ut att BD är mkt mukare än Thug. Vilket de flesta förstår är otroligt fel då Thugen är bland de mjukare plank man kan ha under fötterna. Frågan om dom tom är mjukare än AK Enemy.?!Jakob_Sanne sa:Har kört på BD en säsong och jag tycker det är ett par fina lagg som trots sin storlek funkar i de flesta fören. Vet inte hur hårda de är egentligen, min egen bedömning var att de var aningen hårdare än en genomsnittlig fat-ski men det är ju trots allt en rätt bra uppmjukning jämfört med den tidigare generationens BD. Den här tabellen med flexkurvor placerar BD:n en bit under genomsnittet för feta skidor när det gäller styvhet, men det är väl en hel del variabler som ska räknas in innan man kan klassa en skida som hård eller mjuk:
http://www.rasc.ru/gear/pdf/Flexcurves2007.pdf
Det finns faktiskt inga som åkt på dom än vad jag vet, fick mina i onsdags.Jakob_Sanne sa:Utter, håller med dig när det gäller nudlarna. Jag har förvisso kompisar som alltid lyckas åka meterdjupt puder när man själv på samma åk kör på kartong, eller så låter det i alla fall på apréskin... Bra positivt tänk åtminstone. Förresten så kanske du har koll på Goodha 114 Utter? Tog en chansning och beställde att par sådana, blir säkert bra i vilket fall men det verkar vara snålt med folk som har kört dem så det skulle vara kul med lite förhandsinfo!
Men.. men.. men.. Vad i hela fridens namn?!? Har de gjort baken mjukare än fronten alá P4???Utter sa:Men den spontana reaktionen är mycket positiv, hyffsat styva med lite mjukare bakända och riktigt schysst finish.
Ska försöka montera dom i veckan för att prova dom lite nu när det öppnar på riktigt på fredag.
Kom nyss ner från skutan, underbar snö från toppen och hela vägen ner.
Den är marginellt mjukare på mitt par iaf. Missförstå mig inte, den är inte speciellt mjuk bak, bara mjukare. Jag kommer givetvis återkomma med testresultat så fort dom är monterade.Jarle sa:Men.. men.. men.. Vad i hela fridens namn?!? Har de gjort baken mjukare än fronten alá P4???Utter sa:Men den spontana reaktionen är mycket positiv, hyffsat styva med lite mjukare bakända och riktigt schysst finish.
Ska försöka montera dom i veckan för att prova dom lite nu när det öppnar på riktigt på fredag.
Kom nyss ner från skutan, underbar snö från toppen och hela vägen ner.
Förstår inte varför de skulle vilja det? Grattis till åket!
Vill du ha surfkänslan tror jag thug är mycket bättre. Mjukare och verkar med lekfull!Eric_W sa:ja, priset är ju som sagt inte dumt.
har även kollat på Thug.
Jag kör ett par Gotama nu och har dom som allround offpistskida.
Är som sagt ute efter något att åka finsnön med.
Thug kanske är ett bättre val? Mer surfkänsla på dessa?
Kanske korkat att svara på det här när jag inte har åkt på Big Daddyn, men Thugen har gott om surfkänsla och funkar utmärkt för det den är tänk och är på det stora en riktigt schysst skida, så länge du inte skall slå några sorts hastighetsrekord i ojämnt före...Eric_W sa:Thug kanske är ett bättre val? Mer surfkänsla på dessa?