Bilder på eran setup 08/09 UPPDATERAD !

Schulle

Ny medlem
Tänkte dra igång en tråd för skidsetupen 08/09 eftersom de har funkat bra tidigare år :)

Så här är bilder på min setup :) Uppdaterat !

rmlcvr.jpg

2dwhgft.jpg

Senast ändrad:
ruggigt fet jacka om jag får säga det själv!
haha trodde de va 9thward skiis.. armada going gaaangstaa!!

postar väl en bild när jag fått hem alla prylar!
blir kul att se vad folk tänker köra med :)

Senast ändrad:
Riktig go setup Schulle. Är det samma modell på jackan som tj schiller har i seven sunny days?

edit: setup 08/09
viewpic.asp

Salomon loud jacka, oakley pants, amplid skidor, smith phenom gogglar + en vit sweet trooper HC och SPK pjäxor som inte kom med på bild. min setup iaf hihi

Senast ändrad:
Anthems med look px14s, scott stavar och 05 teneighty boots (Vill köpa spks men jag har inte råd.)
1221318602IMG_0612.jpg

Vanligt gear: Grenade helter skelter jacka och skelter pants, lite olika tall tees men har oftast en svart eller en vit, giro hjälm, custom crowbars. Gloves från vänster till höger: Eddie crueger (allround) CC138 (varmt väder) Glovinator (kallt väder) Jag har alltid underställshandskar under, hade förut problem med att handskarna blev kalla men det löstes med underställshandskarna.
1221318404IMG_0604.jpg

Kallt väder/pow: Samma som vanliga gearet förutom att jag har ett par custom hängselbyxor som det är i princip omöjligt att frysa i + att det är svårt att få snö innanför dom vilket är bra i pow.
1221318537IMG_0607.jpg

Lite onödigt att posta alla bandanas men ville visa misfitbandanan som jag har gjort själv
(Stolt!)
1221318664IMG_0610.jpg

Har lite skojjiga hoods till våren men det känndes onödigt att posta.

jeppenator sa:
ruggigt fet jacka om jag får säga det själv!
haha trodde de va 9thward skiis.. armada going gaaangstaa!!

postar väl en bild när jag fått hem alla prylar!
blir kul att se vad folk tänker köra med :)
trodde också det var 9thward först, men såg att det stod armada sen :)

Efter klagomål som tydde på att jag skulle vara oseriös så tänkte jag förklara min setup lite mer ingående.

På huvudet planerar jag att bära en cylinderhatt från London. Hatten är från 1800-talet och jag skulle vilja klassificera den som en art-deco hatt pga. av dess tilltagna former och rika bomull. Hatten är i size 4xl vilket ger ett sjukt najs gap när jag klämmer den över min EC-headwears mössa. Kan även tillägga att hatten gick loss på 12000 på auktion (SJUKT bra kap om ni frågar mig)

Här har ni en bild på hatten;

GM_21824.jpg

För att skydda ansiktet har jag satsat på ett par Oakley 09 shades som sitter galet bra. Linsen ni ser på bilden är en vr-28 och den funkar bra i alla väder utan att den immar, rekomenderas starkt. Köpte hem dessa från Ebay för ynka 250$ ink. frakt. I käften ser ni en dosa rapé.

snus_mus_6535_210.jpg

Efter att jag i många år har provat olika material såsom goretex etc. har jag äntligen hittat det som funkar bäst. Därför kommer jag i år att köra i en läderpaj. Sömmarna är slickade med tejp och innerfickan är självklart fylld med bak. Måste säga att jackan funkar grymt i alla väder och var därför lätt värd sina 8000.

Men_s_Leather_Jacket.jpg

Efter att mycket länge ha letat efter ett par byxor hade jag otroligt tur och råkade springa på dessa läckerbitar på NK-rean. Märket är Casa de griego (även känt för sitt sjukt goda boxvin) och jag behövde endast betala 10000 för dessa LTD. edition pants.

Jennys_piratbyxor.JPG

Efter en lätt kalkylering kan jag ju då lätt skryta med den dyraste setupen hitintills i tråden

resten vet jag inte än :/

Senast ändrad:
jstalis sa:
förlåt för att jag förstörde eran softa grek tråd. oskön - t. jag blir faktiskt upprörd när du klankar ner på min setup sådär! :S :( vad är fel med en läderpaj? det är faktiskt galet cleant.

Senast ändrad:
jonathan-o sa:
jstalis sa:
förlåt för att jag förstörde eran softa grek tråd. oskön - t. jag blir faktiskt upprörd när du klankar ner på min setup sådär! :S :( vad är fel med en läderpaj? det är faktiskt galet cleant.
suck

Raaz sa:
Dragon mössa, Dr Zipe goggles, Burton Element jacka, SOS brallz "jeans look-a-like".
Hur faan lägger man upp bild? haha
langa typ upp dom på photobucket.com eller nått ? :D gör ja hur smidigt som hälst sen e de bara att välja (img) länken och klistra in;)

fred

oranga avalaan byxor
vit burton jacka
anon figment schackbräda
gammal svart hjälm

scott p3 07/08
gamla salomon foil

och ööh ... typ det.

ska upp till göteborg, skistore och adams den närmaste veckan och handla lite skidprylar. laddar upp så fort allt är klart

min setup är schön men jag orkar absolut inte lägga upp nån bild.

huvud (vit eller svart mössa eller jofa g5.5 + vita o gröna spy zed)
axlar (röd whiteout tolstoy jacka)
knä (bruna scottbrallor)
och tå (fischer addict med salomon foil pjux)

slut.

Senast ändrad:
Man måste censurera ansiktet för annars kan någon komma och sno ens kläder

Senast ändrad:
Raaz sa:
Schulle sa:
Raaz sa:
Såå, ger det ett nytt försök.. drar setupen igen: Dragon mössa, Dr Zipe goggles, Burton Element jacka, SOS brallz "jeans look-a-like". Ska dock köpa nya goggles och jacka (under förutsättning att jag har råd haha)

http://i34.tinypic.com/23mndad.jpg
Satsa på en hjälm istället :)
haha, den glömde jag nämna.. Men tanken är att jag ska hitta en phet en (:
Okej :P

hahaha aa de där med att censurera är ett måste eftersom att folk kan se vem man är annars ? :O ;)

Foton-0053.jpg

Min setup i Vinter :) Ninthward jacka och byxor
Handskar Cc 138
smith googlar
bern macon hjälm
salomon gun pjucks
dynastar nothin but trouble skiis
lite bandanas
och så klart en 7xl t-shirt för de ska vara gansgta nu tydligen ;)

Tillbaka
Topp