Billig skaljacka sökes

krilleee

Ny medlem
Billig skaljacka sökes
Hej
Är en friåknings brädåkare och har ett antal jackor men min skaljacka börjar bli riktigt sliten och planen är att köpa en ny inför denna säsong. Problemet är bara det att pengarna kommer inte riktigt in som de ska och jag kan max betala ca 2000 för jackan. Alla tips är välkomna!

Billig skaljacka sökes
Har du kollat på ITAB? Deras kläder är oftast bra, men aldrig bäst. Hur bra deras skalkläder är vågar jag inte uttala mig om, det kan hända att de ligger långt efter marknadsledarna där. Bra vandringsbyxor är ju kanske inte lika svårt att göra som bra skalkläder... Å andra sidan är jag inte speciellt övertygat om membranklädernas förträfflighet i allmänhet och i vintermiljöer i synnerhet, och således skulle även en jacka från ITAB fungera tillfredsställande för skidåkning.

Billig skaljacka sökes
Kolla in 2117 of Sweden.
De brukar ha riktigt bra jackor för ca 2000.
Vattenpelare 16000 mm ,andning 6000 g.snölås, dragkedjor i armhålor

Billig skaljacka sökes
jag köpte en Columbia fast three i usa i vintras, kostade 95 dollar (på rea) helt okej jacka faktiskt. Kolla om den går att få tag på i Sverige.

Billig skaljacka sökes
Lee-nus sa:
cayjo sa:
Sagajackorna ligger ju på 800-2000 kr.
saga gor inte skaljackor.

tips: sok efter norrona, sweet, haglofs, etc i kop & salj.
Vad är Saga's Anomie för typ av jacka då?

http://shop.sagaouterwear.com/collections/frontpage/products/saga-outerwear-anomie-storm-trooper-jacket sa:
-Saga 3Layer Rip-Blok 20k+ shell fabric.
~2000kr kostar dom med frakt och allt oavsett vad det kallas

Billig skaljacka sökes
linder sa:
Lee-nus sa:
cayjo sa:
Sagajackorna ligger ju på 800-2000 kr.
saga gor inte skaljackor.

tips: sok efter norrona, sweet, haglofs, etc i kop & salj.
Vad är Saga's Anomie för typ av jacka då?

http://shop.sagaouterwear.com/collections/frontpage/products/saga-outerwear-anomie-storm-trooper-jacket sa:
-Saga 3Layer Rip-Blok 20k+ shell fabric.
~2000kr kostar dom med frakt och allt oavsett vad det kallas
den ar la latt fodrad eller har jag fel?

Billig skaljacka sökes
Inget foder i brorsans vad jag kan hitta, kanske ytterst lite i röven :P

Den känns iaf inte varmare än den salomon the don jag köpte av dig för en sådär 3-4 år sen ;)

Senast ändrad:
Billig skaljacka sökes
Tack för tipsen!
Saga jackorna är lite för stora i passformen jämfört med vad jag vill ha. Vill att det ska vara lite svängrum men inte som ett tält:)
Har sökt en hel del här på köp och säljen men hittade inte riktigt nått. Är ganska lång så måste nog ha minst XL.
//Kristofer

Billig skaljacka sökes
Nu svär jag väl i kyrkan, då det är Everest som ligger bakom linjen. Men jag kan rekommendera Fifteen. Klädde bland annat hela teamet som utbildade sig till skidlärare i Åre nere i Österrike nyss. Du får en schysst skaljacka för 2400:- (Stadium brukar ju ha lite rabatter då och då som alla kedjor, så går nog att pressa lite) med membran från Dermizax. Vattenpelare på ca 20 000 mm, rejält genomarbetad i detaljerna för att kosta 2400 kr. Inte riktigt som Gore-Tex, men jag tvivlar på att du någonsin kommer behöva mer så länge du inte badar i blötsnö. Jag hade den som ett seriöst alternativ när jag nyss valde nya grejer.

Värt en kik, om man inte är så fåfäng med märket! Fifteen First Jkt

Billig skaljacka sökes
tack för tipset! Ska kollas upp. Orkar inte bry mig om vad som står på ärmen så det kunde inte gjort mig mindre att det står everest där:)

Billig skaljacka sökes
Blev faktiskt en Fifteen jacka. Hade nån 20% rabatt på stadium och den både kändes och såg bra ut. Känns som en riktigt kvalitetsjacka. Om den verkligen är det återstår väl att se. Tack så jätte mycket för tipset Linqid!

Billig skaljacka sökes
Everest är bara skit
Har sett 2 undersökningar med deras <Tcc 20000 Waterproff, båda läcker
En underökning förra året var Everest 3 lagersjacka klart sämst
Klart det är lätt att ge 20 % när utgångspriset är galet
PS ta det lugnt med dragkedjorna

Ett annat exempel är skidor
Stadium tar 4500 kr för Domain med squire 11 bindning- 20 %= 3600
Alpingaraget tar 4000 med Griffon 12 utan rabatt, Bara det att Griffon kostar 700 kr mer

Senast ändrad:
Billig skaljacka sökes
Var det värt att väcka en tråd från förra året för den länken? Eftersom det inte är första gången du postar den länken så börjar man ju undra...

Billig skaljacka sökes
Såg inte att det var en gammal tråd. Ville bara vara hjälpsam eftersom jag hittade min skaljacka genom den sidan för någon månad sen. Men undra på du! ;)

Tillbaka
Topp