billig utrustning i alperna?

foureye

Ny medlem
nu är det så att jag ska ner till val di´seré(stavning) i februari och undrar vad goggles, handskar, boots och liknande kostar där nere. Om man ska köpa grejer här innan man åker eller spara pengarna och kanske fynda där nere. så ni som har varit där, är det nån skillnad på priser och har dom andra märken?

har ingen erfarenhet om franska alperna, men jag skulle aldrig spara pengar för o handla där nere om jag skulle till dolimiterna i italien, för där finns så hemsk gräsliga saker. och då menar jag kusligt fula grejer, fast det beror ju på om du gilla tajt och alpint.

Finns ju gott om sportshoppar i Valdis, du kan vara lugn. Utbudet är klart större än hemma, priserna varierar väl. Inga grova skillnader på "mjukvaror" skulle jag tro om man jämför sverige - alperna. Är du smart så handlar du allt på samma ställe på en gång och ber att få ett special prize.

Men om du har gott om stålar finns där säkert även en och annan "chic boutique" där du kan införskaffa en fjollig designeroverall med tillhörande accessoarer... ;)

Nojlas sa:
Finns ju gott om sportshoppar i Valdis, du kan vara lugn. Utbudet är klart större än hemma, priserna varierar väl. Inga grova skillnader på "mjukvaror" skulle jag tro om man jämför sverige - alperna. Är du smart så handlar du allt på samma ställe på en gång och ber att få ett special prize.

Men om du har gott om stålar finns där säkert även en och annan "chic boutique" där du kan införskaffa en fjollig designeroverall med tillhörande accessoarer... ;)
haha "chic botique"?

okej, har du bett om ett "special prize" nån gång där nere? så dom bara inte sparkar ut mig ur affären för at jag vill ha rabatt:p tar nog en tur runt i alla shoppar och kollar in utbudet och priser sen köper jag allt på det stället som verkar sjysstast och ber kanske om en liten rabatt:)

Tillbaka
Topp