tommypeters
Medlem
Billiga skidor för tungviktare?
Jag har tidigare åkt en del skidor i hyfsat branta backar nere i Alperna, men efter några års uppehåll blir det nu i stället familjeåkning (mest röda backar) i Åre. Mina (relativt långa) Salomon X-Scream börjar bli rätt gamla och trötta, men för familjeåkning vill jag inte lägga ut för mycket på nya skidor. Har man dock gått upp till 110kg i vikt - även om en hel del är benmuskler... - så är det ju svårare att hitta billiga skidor, då vikten kräver lite styvhet från skidorna.
Stadium har dock ett par 177cm Head-skidor Your text to link here... till ett lågt pris. Vad tror ni, klarar de min vikt? Jag kommer väl att åka mycket mer i pist än tidigare, så 78mm bred bör räcka till bra. Jag kommer väl fortfarande att åka Störtloppet/Gästrappet/Lundsrappet i Åre - men i mycket lägre fart än tidigare.
Om ni nur tror att jag är för tung för de här skidorna, på vilket sätt tror ni att det mest kommer att visa sig, vilka problem blir störst?
Stadium har dock ett par 177cm Head-skidor Your text to link here... till ett lågt pris. Vad tror ni, klarar de min vikt? Jag kommer väl att åka mycket mer i pist än tidigare, så 78mm bred bör räcka till bra. Jag kommer väl fortfarande att åka Störtloppet/Gästrappet/Lundsrappet i Åre - men i mycket lägre fart än tidigare.
Om ni nur tror att jag är för tung för de här skidorna, på vilket sätt tror ni att det mest kommer att visa sig, vilka problem blir störst?