fredw
Aktiv medlem
Billigare hyrversioner av populära premiumskidor
På senare år tycker jag att det blivit allt vanligare med billigare och enklare (men kanske mer hållbara) hyrversioner av populära premiumskidor. Ofta med endast mycket små skillnader i grafik och namnsättning. Lurigt!
T ex kollade jag upp Fischer The Curv, och hittade billiga versioner där RC4 ersatts med XTR. Så lika till namn och utseende att det tog mig ett tag att förstå att det inte var samma skida. Och ingen info om det från säljstället. Har sett liknande med Völkl och Rossignol - gissningsvis vanligt i branschen, och kanske gamla nyheter, men jag tycker att de billigare versionerna blivit allt svårare att skilja från ”originalen”. Inte helt lyckat.
Här är en diskussion som tar upp detta
www.skitalk.com
T ex kollade jag upp Fischer The Curv, och hittade billiga versioner där RC4 ersatts med XTR. Så lika till namn och utseende att det tog mig ett tag att förstå att det inte var samma skida. Och ingen info om det från säljstället. Har sett liknande med Völkl och Rossignol - gissningsvis vanligt i branschen, och kanske gamla nyheter, men jag tycker att de billigare versionerna blivit allt svårare att skilja från ”originalen”. Inte helt lyckat.
Här är en diskussion som tar upp detta
Fischer Curv GT line
Hi. I am asking here since chatgpt, reddit and more importantly Fischer themselves failed to reply to my question. Fischers website is some of the least informative in the industry IMHO. Maybe one of the wise skiers here know the answer Fischer makes at least 2 types of Curv GT in 76 and 80 mid...
www.skitalk.com