Binding till Black Crows Corvus

IPJT

Medlem
Tjaa!
Tänkte köpa ett par Black Crows Corvus. Någon som testat dessa å kan jämföra med typ soul 7an eller Artis?
Ang bindningar kan jag inte ett skit :) Vet endast att jag inte vill ha turbindningar.
Hur långt kommer man på ett par Marker Griffon 13? Passar dem skidan? Hur tycker ni dem ska monteras? Är i grunden en slalomåkare men har på senare tid blivit en riktig allätare!
Uppskattar all hjälp och synpunkter. Tack på förhand!

Jag är 184 och väger 78, kör 193m. Grym skida, från förra året så är den något mjukare och IOM early Rise i tail mer lättsvängd. Men det är en skida som gillar att köras fort. Men absolut inte så tung och bångstyrig som jag trott innan jag testat. Älskar den!

Testade atris som känns väldigt svängig i jämförelse, för mycket för min smak. Men den har ju hyllats!

Jag kör ett par guardian då jag gillar tanken av att kunna slänga på ett par hudar och gå upp till en timme, men samtidigt ha en köttig bindning ner. Dock vissa som har problem med den här på forumet. Griffon funkar om du inte vill kunna gå.

En riktigt bra skida enligt mig, men ska inte jämföras med soul eller atris.

Senast ändrad:
Tack för svar! Kul å höra att du gillar den och att den e grym i högre hastigheter! Det gillar vi starkt :)
Står mellan följande nu!
1. Marker Griffon 13 ID
2. Eller så pungar jag ut 800 kr extra och får ett par Jester 16
3. Jester 18 (1100 kr utöver griffon)
4. Dynafit Beast 14/16 (1500 kr utöver griffon)

Har ju i dagsläget inte ngn jätteanvändning av turbindningar men man blir ju sugen när de är nedsatta med 60%. Kanske innebär dem där 1500 kr extra att dem håller i 10 år istället för 3. Vad tror ni? Värt/inte värt??

IPJT sa:
Tack för svar! Kul å höra att du gillar den och att den e grym i högre hastigheter! Det gillar vi starkt :)
Står mellan följande nu!
1. Marker Griffon 13 ID

Har ju i dagsläget inte ngn jätteanvändning av turbindningar men man blir ju sugen när de är nedsatta med 60%. Kanske innebär dem där 1500 kr extra att dem håller i 10 år istället för 3. Vad tror ni? Värt/inte värt??
Har du pjäxor med tech-sulor? Om du inte går mycket så hade jag satsat på rambindning (baron, duke, guardian). Jester 18 låter overkill.

Kolla på skidbutiken.com, säljer Duke billigt https://www.skidbutiken.com/produkt...ningar/100985-marker-duke-epf-16-black-black/

Bara mina 2 cents..

/c

IPJT sa:
Står mellan följande nu!
1. Marker Griffon 13 ID

Kan tipsa om sport-bittl.com. De har Dynafit Beast riktigt billigt där just nu.
https://www.sport-bittl.com/en/dynafit-beast-16-135-mm::47607_1_412.html

Kanske där du redan kollat dock.

Tillbaka
Topp