Bindningarna har lossnat från skidorna!

LeoW

Medlem
Tja!
Skulle dra en 360, landa bakvikt. På ena skidan lossna den främre delen och på den andra lossna konstigt nog den bakre delen.
Nu undrar jag vad jag ska göra med skidorna..
Rädd för att träkärnan är fuktigt, är det ett problem? Såg en tråd precis innan jag skrev det här, där fok nämnde "metall inserts" är det något som kan funka?

Tacksam för all hjälp

Funkar det att reklamera även fast jag har beställt skidorna och bindningarna från internet och monterat dom på alpingarget?

hmm...gå till dom som monterat dom, så är jag säker på att dom sätter i nya pluggar och mpnterar på dom igen.

det gör iaf vi när vi monterat nått som släppt.

hm.. bor du nära alpingaraget?

åk ner dit med skidor + bindning, säg att dom monterat.. ta med kvitto om du har!

sen frågar du om dom kan fixa metall inserts eller "Helicoils" som de också kallas tror jag.

Bara för dom att borra lite större hål, gänga med inserts och skruva i bindningen igen.. så har jag gjort på 2-3 par skidor som jag slitit ur bindingen på.. funkat bra varje gång!

men se till att få alla hål borrade.. och inte bara för frambindningen och bakbindingen som lossnat.. utan även för dom som sitter kvar, då dom förmodligen också kommer slitas ur förr eller senare isåfall!

lycka till och stå på dig! kunden har alltid rätt ;)

Tillbaka
Topp