Bindningen "hoppar/vrider sig" ?

bringmaster

Ny medlem
Tänkte söka lite visdom här på FR. har haft lite problem med att efter man har landat lite sketch eller rent utav bailat så ibland flyttar sig mina bindningar i grader.

Tex Kör med 14 -- -14 duck. efter bail kan jag komma ner till liften med 14 -- -3 i stance...

skruvarna dras varje dag så hårt man orkar. har ni nå tips på super lim eller liknande?

Tacksam för svar!

du har för långa skruvar. kan antingen slipa ner dom, köpa nya eller ta en bricka till om det inte stör.

Du kan väll mäta hur långt skruvarna sticker ut under bindningen och hur djupa hålen är i brädan så ser du ju ungefär hur mycket som måste bort. Mätte mina igår och då stack skruven ut 5mm och gängan var 6mm djup och då är det ju inga problem så har du nått att jämföra med eller nått.

Jag kör med Loctite när jag får problem med liknande. Men annars är det troligt som att det är som ovan talare är inne på, köp nya skruvar kostar inte många dineros.

Kör på en GNU street series med Union contact pro ( nya för säsongen så ej testade än)

testade locktite men tyckte de hjälpte nån vecka eller så, säsongar man så vill man gärna inte hålla på med bindningarna varje 5e minut ;) men ska kolla upp skruvarnas längd :D tack för tipset.

de e bara o köpa nya på vanlig järnhandel för de e inga spec skuvar väl ?

Bringmaster, du gör någonting fel.

* Låna ett skjutmått och mät upp skruvarnas längd. Kolla så att hålen är tillräckligt djupa, i annat fall korta skruvarna eller köp ny skruv på en riktig snowboardbutik.

* Loctite funkar men det finns olika sorter och olika sätt att applicera. Det som gäller i första hand är att gängan ska vara ren. Ställ brädan i duschen och spola ur gängorna ordentligt, låt torka. Rengör dina skruvar med stålborste och rödsprit.

* Applicera en droppe loctite på skruvgängans nedre del, låt torka. Nu kan du montera bindningen men du får räkna med att efterdra skruvarna efter en dag i backen, sen bör de sitta.

Du kan också montera bindningarna innan loctiten härdat men då finns risken att skruven sitter där den sitter.

OBS. Loctite härdar inte i kyla

Snowboardskruv kan du inte köpa på järnhandeln, de ska passa med en speciell bricka vars kona passar i bindningens bottenplatta. Det skulle kunna funka med försänkt insexskruv men det är absolut inget jag rekommenderar.

1. Skaffa nya skruvar med helt nya gängor om dom ser lite slitna ut.
2. Det finns olika sorters locktite. Köp en hårdare locktite och du inte planerar att ändra stancen.

Har själv kört med monster-locktite på mina Burton Mission bidningar efter jag kört loss bakkappan femtioelva gånger. Nu kommer jag nog aldrig få loss den igen, men den sitter som berget.

Tillbaka
Topp