bio 360?

Zakke

Ny medlem
bio 360?
Jag undrar om man kan göra en bio 360!
Eftersom bio är en cork fast framåt om jag inte fattat det fel.
Så borde man kunna göra en bio 360 som man gör en cork 360.

letade på forumet men hittade inget om detta.

bio 360?
på studsmatta går de ju! men på skidor blir de helt fel, för då lutar man bakåt i hoppet å framåt i landningen. det blir rätt på cork, men på bio borde de isf vara tvärt om..

bio 360?
Jag gjorde det av ren olyckshändelse på snowboard den här säsongen. Jag skulle göra misty men jag påbörjade rotationen på nåt konstigt sätt och voltade aldrig. Jag snurrade bara väldigt framåtlutad. Jag tror att jag tog inte i tillräckligt.

...så hemligheten är nog väl att du inte ska ta i så mycket att du påbörjar en volt.

bio 360?
det går på studsmatta eftersom att den inte lutar, men på skidor när kicken lutar bak gör det att en cork 3 blir mkt mer naturlig. sw bio 360 går nog på skidor men bio 360 blir svårare

bio 360?
joeloel sa:
det går på studsmatta eftersom att den inte lutar, men på skidor när kicken lutar bak gör det att en cork 3 blir mkt mer naturlig. sw bio 360 går nog på skidor men bio 360 blir svårare
så rätt så rätt!

dock så kanske jag bör påpeka:
sw bio 360 är lika svårt som bio 360, sw cork 360 som är samma rotation som bio 360 fast man åker har switch, detta har dock redan gjorts, av pollard eller nån annan nimbus dude vill jag minnas..

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp