Blå och stukad tå!

BoomCha

Ny medlem
Blå och stukad tå!
Var uppe i kläppen i helgen och körde första gången i mina nya pjäxor, Dalbello krypton.
Jag provade ut dom noga och länge och formgjöt sula och dom kändes helt underbara tills jag landade första hoppet då det gjorde lite ont i stortån. I tredje landningen fick jag för lite fart och landade på platån och då fick stortån en rejäl smäll, nageln blev helt blå och jag kunde inte böja tån.
När jag skulle sätta på mig pjäxorna andra dagen så gick det inte att få ner den onda tån i pjäxan med strumpan på så det ledde till att jag körde utan strumpor vilket gjorde mycket mindre ont.
Allt det här gör mig väldigt förvirrad för jag kan inte förstå vad problemet är.. eftersom tån lyckades åka fram så mycket i pjäxan kan man ju tänka sig att den är för stor, å andra sidan så är det då konstigt att det blir bättre när man tar av strumpan :S

Min fråga(-or) till er med mer pjäxerfarenhet och vishet än jag är därför, är mina pjäxor för små? För stora? Är det något annat som är fel? Är problemet kanske bara att jag landade dåligt? Och slutligen, finns det något jag kan och bör göra åt det?

Mycket tacksam för svar eftersom jag ska ner till Bad Gastein på fredag och då vill jag inte slå sönder min (nästan) läkta stortå ännu mer!

Blå och stukad tå!
Jag tycker ju det verkar ologiskt att köra vidare med en blå och stukad tå men det ska bli spännande och se vad folk här svarar! :)

Jag kör alltid förstor pjäxa på vänsterfoten och har ju landat galet några gånger men aldrig varit med om att man fått ont i tån :S

Blå och stukad tå!
Kul att det finns fler nattugglor än jag, hehe..
Den är inte stukad längre, bara lite blå i nageln och den gör inte ont, så det ska nog gå bra ifall det bara fixar sig med pjäxorna, eller vad som nu är felet :)

Blå och stukad tå!
Toebangs! Suger så hårt.
Jadu, du kan ju spänna pjäxan hårdare så du inte kan komma längst fram i pjäxan (om det går dvs) annars får du försöka och inte landa baksäte.

Tillbaka
Topp