Black Crows - Dålig kvalité?

GusPur

Ny medlem
Hej,

Jag har ett par BC Anima där belaget börjat släppa lite i tailen. Efter att ha sonderat terrängen lite verkar det som att detta är ganska vanligt för Black Crows skidor? Förekommer det lika ofta oavsett märke och jag bara är konfirmeringsbias?
Hur som helst börjar jag dra mig lite för att köpa nya BC Atris, borde jag istället köpa nåt annat märke?

xQubeZ

Aktiv medlem
Vet inte om det är ett utbrett problem eller inte men jag har två par BC lagg (Atris och Nocta) som jag åkt mycket på och tycker ha hållt väldigt bra istället. Jag skulle skicka ett mail till BC o se om du kan få ett par nya på reklamation kanske.

Solo

Ny medlem
Jag går och funderar på samma sak. Har ett reklamationsärende hos BC nu på mina Atris. De funkar men tycker att de slitits väldigt fort med tanke på mängden åkning. Även mina har släppt i bakkant på ena skidan. För jämförelse har jag skidor som jag kört på 4-5 gånger så mycket och de ser nästan fräschare ut.
Älskar skidan egentligen men valde annat märke vid nyköp nyss. Ska bli intressant att höra vad BC säger.

VickeLang

Aktiv medlem
Hej,

Jag har ett par BC Anima där belaget börjat släppa lite i tailen. Efter att ha sonderat terrängen lite verkar det som att detta är ganska vanligt för Black Crows skidor? Förekommer det lika ofta oavsett märke och jag bara är konfirmeringsbias?
Hur som helst börjar jag dra mig lite för att köpa nya BC Atris, borde jag istället köpa nåt annat märke?
Inte så att det slås med baken i marken? Animan är ju inte skyddad på något sätt i tailen som de flesta skidor är.
Skidan har samma konstruktion i tip som tail men det är endast tailen vissa har problem med, därav låter det rimligt att man satt ner skidan i marken lite för hårt eller dylik. Det är iaf min teori :)

Topp