Black Crows - Dålig kvalité?

GusPur

Medlem
Hej,

Jag har ett par BC Anima där belaget börjat släppa lite i tailen. Efter att ha sonderat terrängen lite verkar det som att detta är ganska vanligt för Black Crows skidor? Förekommer det lika ofta oavsett märke och jag bara är konfirmeringsbias?
Hur som helst börjar jag dra mig lite för att köpa nya BC Atris, borde jag istället köpa nåt annat märke?

Vet inte om det är ett utbrett problem eller inte men jag har två par BC lagg (Atris och Nocta) som jag åkt mycket på och tycker ha hållt väldigt bra istället. Jag skulle skicka ett mail till BC o se om du kan få ett par nya på reklamation kanske.

Jag går och funderar på samma sak. Har ett reklamationsärende hos BC nu på mina Atris. De funkar men tycker att de slitits väldigt fort med tanke på mängden åkning. Även mina har släppt i bakkant på ena skidan. För jämförelse har jag skidor som jag kört på 4-5 gånger så mycket och de ser nästan fräschare ut.
Älskar skidan egentligen men valde annat märke vid nyköp nyss. Ska bli intressant att höra vad BC säger.

Hej,

Jag har ett par BC Anima där belaget börjat släppa lite i tailen. Efter att ha sonderat terrängen lite verkar det som att detta är ganska vanligt för Black Crows skidor? Förekommer det lika ofta oavsett märke och jag bara är konfirmeringsbias?
Hur som helst börjar jag dra mig lite för att köpa nya BC Atris, borde jag istället köpa nåt annat märke?
Inte så att det slås med baken i marken? Animan är ju inte skyddad på något sätt i tailen som de flesta skidor är.
Skidan har samma konstruktion i tip som tail men det är endast tailen vissa har problem med, därav låter det rimligt att man satt ner skidan i marken lite för hårt eller dylik. Det är iaf min teori :)

Hur är kvalitén på black crows nu för tiden? Skulle vara kul med en lite uppdatering här i tråden av någon/några som haft flera par.

Har kört på BC i 11 år nu. Haft två par olika versioner av Atris samt ett par Serpo. Alla har åkts vårdslöst över stock, sten och is, inga problem. Tvärt om har de hållit väldigt bra, tycker jag. Det ska dock sägas att mina senaste Atris har en skada som måste lagas nu inför vintern men det beror snarare på att en stor haj tog en tugga av skidan och inte på produktionsfel.

Senast ändrad:
I andra änden på skalan: K2 Pettitor, det gick inte att repa dom. Trots massor av skogsåkning och allmänt härj såg dom som nya ut ovanpå.
Jäkligt kul skida också, bra flyt och otroligt lättjobbade. Svängde på en femöring.
Perfekt för svensk tajt skogsåkning.
Bara liftburet dock, alldeles för tunga.

I andra änden på skalan: K2 Pettitor, det gick inte att repa dom. Trots massor av skogsåkning och allmänt härj såg dom som nya ut ovanpå.
Jäkligt kul skida också, bra flyt och otroligt lättjobbade. Svängde på en femöring.
Perfekt för svensk tajt skogsåkning.
Bara liftburet dock, alldeles för tunga.
I motsats till K2 Reckoner som blir smulor när dem används på dylikt vis

Har åkt på BC Atrise sen 2018 och de är fortfarande o väldigt bra skick. Bara normal slitage, så pass nöjd att jag köpte på mig Miras Cor och hoppas på samma kvalitet 😀

Tillbaka
Topp