Blev skidorna för korta?

Ericman

Ny medlem
Blev skidorna för korta?
Hej, mina völkl ledge är 162cm långa. Är lite orolig för att de blev för korta
Jag är 179cm lång. 64 kg. Kör allt möjligt. De är på mark szhico series, kanske skulle de vara på freeride.

Blev skidorna för korta?
alldeles för kort för min smak och jag tror jag pratar för normen när jag säger det. Men alla har ju olika smak

Blev skidorna för korta?
Jag kör på 184or och är 190.

Om du frågar mig så är det en smak sak.

Blev skidorna för korta?
har 176 och är 183.. vill egentligen ha runt 181. Soft när dom är lite längre, ser mer steeze ut o det är mer stabilare.

Blev skidorna för korta?
jag är ca 175 och kör på 181 skidor. sjukt mkt skönare med länge skidor när man vant sig.
de låter lite kort med 162 skidor. fast de är en smaksak somsagt

Blev skidorna för korta?
det är ju en smaksak men jag föredrar lite längre skidor. Jag är ca 168 och kör med 171 skidor =) men så korta som du hade blir ju som blades, men som sagt en smaksak

Blev skidorna för korta?
Är det inte lite väl långt att ha skidor som är längre än en själv om man ska trixa osv. Experten jag talade me sa att 162 kanske blev lite kort med att jag skulle lära mig lättare. Annars fanns det 180 skidor och det blev för långt sa han

Blev skidorna för korta?
det är ju snyggare att köra med skidor som är ungefär samma längd som en själv. Men jag tycker att det är skönare att köra med skidor som är någon dm kortare än sig själv..

Blev skidorna för korta?
Enligt guiden så ska jag ha 162-167 cm långa skidor. Där betyder ju vikten något istället för längden. Jag väger ju bara 63 kg.

Blev skidorna för korta?
jag är 170 och kör på salomon czar 182 men dom är typ 184 men dom ändå lekfulla, så du köpte sjukt korta skidor...

Blev skidorna för korta?
jag är 162 och kör på salomon lab teneighty 168. man blir ju några cm längre med pjuxen och man växer ju !
du kanske har växt klart i längden . så var jag du skulle jag köpa nya skidor !

Tillbaka
Topp