Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Detsamma. Och vilken fin dag vi hade, pistecarvingAndra dagen, Kaiserwetter igen och även ett nytt land och ett nytt skidområde.
Om man sedan dessutom får dela dagen med ett par hängivna Freeride profiler som ständigt sprider snö- och åkglädje med sina härliga videos här på forumet, så blir det ju ännu bättre.
Ett stort tack till herr och fru @JAndersB för en fantastisk dag!
Visa bilaga 23268
Visa bilaga 23267
Ser den hellre i flaska än i kropp....Dessa österrikare... Måste man rada upp sig fyra och fyra i bredd till afterskin nu också??
Skojar, förstår vad du menar. Tror det är ok med medtagen alkohol i kroppsform men inte i glas eller flaska!![]()
1 minut in lade jag ner. Schwedische Powderparadise..... I isig hård pist med knappt någon pistkant.En 40-minutersdokumentär på tyska om Åre.
Får se om Åre Östersund Airport får en direktlinje till Frankfurt nästa vinter.
Sittandes i bilen hemåt efter nästan två sköna veckor i Österrike och lite lätt öm här och var efter åkning och nattbåt i storm så dök tanken upp: "jag vill inte åka skidor igen på ett år" .. det tog väl ungefär 2 dagar att komma över den tanken och åter längta ut till det vita böljande. Över en månad kvar tills jag ska bidra till Skistars balansräkning (jobbresan går till ett sånt ställe i år) men frågan är om man inte ska klämma in något där i mellan också .. det är ju bara ~5h upp till några trevliga orter i Norge.
Första (vinter) besöket i Österrike var mycket trevligt och jag får tacka skribenter i tråden för alla grymma tips, frågan är vart nästa tur bär (gillar brett, hög höjd och lite folk). Hade väl totalt 1 dag med moln under två veckor så det blev en rejäl solresa. Bäst: Hintertux Gletscher, Hochfügen och Zillertal Märzen (öl).
Det är väl bra för en österrikare att åka till Åre så de inte tar sina egna berg för givet när de ser hur jävligt det kan vara1 minut in lade jag ner. Schwedische Powderparadise..... I isig hård pist med knappt någon pistkant.
Innan pandemin körde Easyjet Berlin- Östersund varje lördag under vintern (vilket gjorde det enkelt och billigt för oss jämtar att åka till alperna)Får se om Åre Östersund Airport får en direktlinje till Frankfurt nästa vinter.![]()
Dags för en sväng till Limone igen @Ivo del Scandi ??Innan pandemin körde Easyjet Berlin- Östersund varje lördag under vintern (vilket gjorde det enkelt och billigt för oss jämtar att åka till alperna)
Easyjet körde även direktflyg till Köpenhamn och London (2 ggr/v)
undrar när de ska dra igång igen..?
Se om det slår in då. Tyvärr haft många såna prognoser i vinter där det sen inte kom en enda flinga...
Jo jag vet - prognosen är tydligen inte alls säker och som Henri skrev igår.Se om det slår in då. Tyvärr haft många såna prognoser i vinter där det sen inte kom en enda flinga...![]()
Du får halvera de mängderna och då blir det "bara" en meter. Så liftarna öppnar och vår finske vän kommer åka puder till näsan!Om dagens prognoser stämmer, det blir inte så mycket åkning för oss. Jag tror de måste stänga hela byn. Vi reser dit på lördag.Visa bilaga 23364
men Limone har fått några rejäla dump i vinter - trots modesta sönprognoser..Se om det slår in då. Tyvärr haft många såna prognoser i vinter där det sen inte kom en enda flinga...![]()
300 kr?men Limone har fått några rejäla dump i vinter - trots modesta sönprognoser..
Typiskt att det ska komma massa snö v9...
@KaitsuH ser ut att pricka in ett rejält snöfall. Om liftarna håller stängt pga kraftigt snöfall så får du väl plocka fram hudarna till din splitbord..?
Själv så ska jag till Riksgränsen v10 - annars hade jag åkt Ryanair för 300kr t&r Arlanda- Turin och hoppat på tåget till Limone...
du kollar ju på v9 som alltid är dyraste veckan
Flög den trippen för tre veckor sen. Startade på 200 kr blev 2400 kr med packning. Helt ok pris för direktflyg.du kollar ju på v9 som alltid är dyraste veckan
kolla annan valfri vecka så ligger priset på 159kr per enkelresa.
(visst - det tillkommer några hundralappar för bagage osv)
när drar vi..?
Kul att höra! Instämmer i allt inkl Zillertal Märzen!
Nästa resa… Brett, hög höjd och litet folk… Cervinia? Dock ligger Österrike bättre till för oss som kommer i bil.
Jasså det kanske är dit man ska åka. Jo, det är lite mer av ett projekt om man ska ta bilen ifrån någon av ankomstdestinationerna för nattfärjor, kommer krävas 2 extra övernattningar så det blir nog knöligt .. eller man kanske får stanna en vecka till för att kompensera.
Ja, de gillar fartkameror här. Kör mycket på farthållare för att inte åka dit var och varannan helg... Å andra sidan är böterna låga jämfört med Sverige, senast betalade jag CHF 20 (2020 var det nog).En vecka till är en bra idé! ;-) Men du klarar det med en övernattning, det är bara 190 mil från Gbg.... Jag körde via San Bernardinotunneln i Schweiz, kan rekommenderas (men håll fartgränserna i Schweiz... fråga mig inte varför.).
Vet inte om de är mer effektiva än i Frankrike men där fick jag en liknande bot på kamera, tog dock ett halvår för myndigheter och hyrbilsbolag att skicka den till mig. :DJa, de gillar fartkameror här. Kör mycket på farthållare för att inte åka dit var och varannan helg... Å andra sidan är böterna låga jämfört med Sverige, senast betalade jag CHF 20 (2020 var det nog).
Ja, de gillar fartkameror här. Kör mycket på farthållare för att inte åka dit var och varannan helg... Å andra sidan är böterna låga jämfört med Sverige, senast betalade jag CHF 20 (2020 var det nog).
Ja, de har ju "Rasergesetz" här. Fängelse upp till fyra år och dagsböter. Antar att han kanske slapp fängelse för att han var utlänning men väl kompenserat i böterna?Du kanske inte har kört tillräckligt fort, eller har för låg lön? Rekordet i Schweiz lär en svensk ha, som körde 290 km/h i en Mercedes SLS och fick nästan 6 miljoner kronor i böter. Vilket delvis betalades genom att de beslagtog bilen.
Och äter Pizza Diavola och dricker radler!Men när det gäller "Brett, hög höjd och litet folk" i Österrike så har säkert Pistecarver mer tips, fast just nu är han ute och åker skidor själv (eller latar sig med förstärkt kaffe på nån solig alpterass).
Du har väl inte köpt för små boots nu igen.Burton Flagship Store i Innsbruck är farlig att besöka. Blev ett till set game changers
Visa bilaga 23374
Visa bilaga 23375
Du tjänar för lite… Åkte för fort i mitt ex:s mammas bil i tunnel i Luzern… Var jättedyrt…Ja, de gillar fartkameror här. Kör mycket på farthållare för att inte åka dit var och varannan helg... Å andra sidan är böterna låga jämfört med Sverige, senast betalade jag CHF 20 (2020 var det nog).