farsan56
Aktiv medlem
Blir det någon skidåkning i vinter?
Jag hittade inte någon snygg keps hemma så det fick bli den här gamla trasan, eller hur @Ivo del Scandi 

Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Laddade du upp med pub quiz och en hink le ski öl ikväll?Är i Storlien i detta nu. Kräksnöat i två dagar, från barmark till 50 cm.
Prognosen säger lika mycket till kommande dagar. Le Ski rekommenderas som mysigaste ställe att kampera på.
Ingen bild då sikten är noll
Hmm, kanske läge att tanka kärran och slänga in hudar och rockskis och ta sig en tur.Är i Storlien i detta nu. Kräksnöat i två dagar, från barmark till 50 cm.
Prognosen säger lika mycket till kommande dagar. Le Ski rekommenderas som mysigaste ställe att kampera på.
Ingen bild då sikten är noll
Du är ett föredömeJag hittade inte någon snygg keps hemma så det fick bli den här gamla trasan, eller hur @Ivo del Scandi![]()
Högfjällshotellet har större/bättre rum, bassäng o gym som saknas på Le Ski men sämre frukost och mat samt noll koll bar o personal. Totalt strul när jag bodde där sist för ca 2 månader sedan. Dessutom noll flexibilitet om man kortar bokningen någon dag så de tar 100% betalt ändå, alltså inget hotell för jobbvistelse om man inte riktigt vet hur länge man behöver rum.Hmm, kanske läge att tanka kärran och slänga in hudar och rockskis och ta sig en tur.
Kanske lyxa till det med en natt på Högfjällshotellet så man kan kolla in vad Le Ski går för.![]()
Vi tog en natt där i somras bara för att ta en tur och kolla in stället.
Rummet var väl ingen 10 poängare men både middag och frukost var helt ok.
Aftervandring fixade vi själva.Visa bilaga 34525
Nu är det där Glas-glas, du ser aldrig mig dricka skumpa i plastglas.Hellre Champagne i plastglas än Henkell Trocken i kristall!![]()
Smaskens!Vi tog en natt där i somras bara för att ta en tur och kolla in stället.
Rummet var väl ingen 10 poängare men både middag och frukost var helt ok.
Aftervandring fixade vi själva.Visa bilaga 34525
Fina bilder.
Osäker på om det blir någon vinter. Norra Sverige har framöver höst. Alperna har sommar. Vi mittemellan har väl vår i så fall.
Jag har bara lunchat där några gånger. God mat.Smaskens!
Apropå hotell, har du testat Buustamons hotell någon gång?
Ser så pittoreskt ut mitt i backen.
Nån dag ska jag packa en ryggsäck med ombyte, åka skidor dit, checka in och sova över, och checka ut och åka skidor därifrån.![]()
Jag får återkomma med recensionJag har bara lunchat där några gånger. God mat.
Väldigt mysigt ställe med den rätta fjällkänslan.
Aldrig sovit där (av förklarliga skäl).
Först veckan denna säsong i Sölden. Kass med snö mest konstsnö. Men skönt att få åka.
Jag tittade först på siffrorna i rött och tänkte att nu jevvlar får man ta ledigt och boka en flygbiljett!!!!Plötsligt händer det? Se om prognosen står sig, vore ju på tiden med lite snö nu.
Visa bilaga 34909
Skeikampen måste på sin hemsida ha en av de mest älskvärda reklambilder jag sett för offpiståkningPå något sätt charmigt och äkta.
Visa bilaga 35061
jag som trott att allt var bättre förr. säkert vindpinat OCH opistat dåSkeikampen är charmigt och äkta! Åtminstone var det så när jag var där senast - på 1970-talet…
Visa bilaga 35069
Såg precis lite åkning ifrån Engelberg idag, såg härligt ut!Kom ju en del ändå. Dryg tredjedel av wepowders som vanligt extremt optimistiska prognos, inte illa. 45 cm i byn i Engelberg i morse, 42 cm i Luzern! Trafikkaos såklart. Tur man är bortrest!
Visa bilaga 35138
Å vad detta skitväder med barmark, grus och depp suger. Extra surt när man kollar sina kameror på landet och ser en halvmeter vitt fluff10+ grader och regn, men Hammarbybacken börjar snöbeläggas![]()