Bluehouse maven, längd?

Raspet

Ny medlem
Bluehouse maven, längd?
Tjenare!
Jag gick och blev riktigt sugen på ett par nya lagg nu till säsongen i alperna och fick då se en annons på Bluehouse Maven.
Nackdelen är att de är 189 cm långa och jag själv är bara 178 med en vikt på klena 67 kg. Min fråga är därför om dessa skidor är alldeles för långa för mig? Det som fick mig att tveka var den sjukt (?) korta radien på 22,9.

Vad tror ni?

Bluehouse maven, längd?
Beror på hur bra du är på att åka, tror bara att den korta radien kommer att göra så dom känns mer lättåkta och lättsvängda(ganska självklart). Tycker du ska köra på dom om det känns som en bra skida!

Bluehouse maven, längd?
Tack för ett snabbt svar!
Okej, jo jag har en bra grundteknik i OffPisten (som tyvärr inte har praktiserats mer än några sammanlagda veckor) men jag skulle ändå klassa mig som en god åkare.
Har du (eller någon annan) erfarenhet av de här skidorna, upplevs de tunga, långa mm? Jag är inte så säker på om jag skulle köpa mer en 1 dm plus i någon annan skida :p

Bör kanske tillägga att detta ska bli en ren puderskida som jag antagligen ska smälla på en randonnébindning på.

Bluehouse maven, längd?
Har inte åkt dom skidorna men tror inte du kommer att ha några problem med den extra längden, ska du åka fort i offpisten kommer du bara att uppskatta den extra längden tror jag.

Bluehouse maven, längd?
jag som saljer ar 172 lang o vager 60 kg

Tack vare rocker fram o bak så åks juh skidan ratt kort
Skulle aldrig rekommendera dig kortare an så

Shane (RIP) som ar en av idémakarna bakom rocker havdar juh f ö
att rockerade skidor ska åkas minst en dm langre an andra skidor

Sammanfattningsvis så kommer de inte kannas långa

jens

Tillbaka
Topp