Bob

  • Trådstartare Trådstartare JBO
  • Start datum Start datum

JBO

Ny medlem
Bob
Nån som har byggt om en bob till en "freestyle" bob? isf hur gjorde du? kan behöva lite tips. Är bockningen svår ? hur fixar man kullagrad styrning? ´Måste man svetsa?


Tack på förhand
 
Bob
Tänkte at göra dett samma efter at jeg såg en film från http://www.elevatedtaktics.com/
min slutsats var at börja med styret och ramen från en bmx och svetsa den samman med en ramen från en bob, der finns en bild på hemsidan om hur dom har gjort dett....
 
Bob
själv så har jag iaf lagt på ett bmx styre på en bob o det ska du helst svätsa om du vill att det ska sitta bra..o för att kunna göra barspin o sånt så tar du ju bara bort spärren vid styrstången..det med bmx ram kan jag tyvärr inget om...
 
Bob
nja sevtas behövar man kanske inte man kan nog ha ramen orkinal. sen kan du ta o skära bort mönstret på ovansitan av skitspätsarna bak o värma mae varmluft så kan du böja upp dom går ganska enkelt med en varmlufts pistol( om du böjer upp dom så kan snowracern tappa ganska mycket av kontrollen men det går) så du kan åka baklänges. sen ett bmx styre kan man sätta dit o som sakt tar man bort spärren.






ps:kan man inte fixa en snowracer fristyle tävling nån gång vore kul
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp