Bobby Brown, trippel flip/cork ?

jeppenator sa:
Löljigt och omoget att hata på utveckling, utan den skulle vi åka bakmonterat, göra spreads och inte ha en aning om vad ordet "steeze" betyder. Alla kör sin egen grej och pushar sporten på olika sätt! Sjukt bra det bobby gör, tack vare han så växer sporten och flera stora företag blandas in och därmed stora pengar som då i sin tur leder till bättre parker och mera möjöigheter för duktiga åkare! Sluta hata och hitta på andra sätt att driva sporten dit ni själva vill.
sjukt sant.

anledningen till att ni kläppen lokaler hatar på den typen av utveckling är kanske att ni själva har mål som x-games? och det känns längre bort när sånt här köttande sker och ni känner att ni ligger efter?

det som är så jävla fett med newschool skidåkning är att det utvecklas åt så många olika håll. okej om det nu blir som jekub säger att folk skaffar sig tränare som vallar skidorna efter varje åk. då vi nått den nivån tror jag att man vinner rätt mkt mer respekt genom att vara kreativ och steeza sjuka urbans urbans.

kolla på snowboard scenen bara. där finns det rätt tydligt markerat vilka som köttar hopp (ex travis rice) och urbans (ex magoon). hur mkt fetare är inte magoon även om det ibland kan vara kul att kolla på rice.

tycker jag iaf, men jag är jävligt trött nu. kommer antagligen inse att jag har fel imorn! fest

Väldigt intressant tråd! Men jag håller med hyllengren.
Men jag tror inte att publiken när x.games big air va skulle vart lika stokade ock skrika om nån gjorde en sjukt steezig 720 istället för dub 16 eller dub misty 14. Själv tyckte jag de var sjukt roligt att kolla på men de är nog bara för att de va första gångerna de gjordes. Dub 12 suger ju och är hur tråkigt som helst nu ju, kommer bli likadant med trippel cork. Sjuk stil tröttnar man däremot aldrig på!

Vad är stil egentligen? Jag föredrar att se nån jävligt sketchy person köra runt och stompa sönder före en person som kör säkra 540s. Vem som helst kan carva som en raceråkare i ett hopp och vara helt stilla i luften. Så om man tänker efter börjar parkåkning gå mot slalom. Kolla bara hur folk carvar till hoppen OCH på kicken. Var håller Parkåkning utvecklas till?

Senast ändrad:
Bjo-rnR sa:
Vad är stil egentligen? Jag föredrar att se nån jävligt sketchy person köra runt och stompa sönder före en person som kör säkra 540s. Vem som helst kan carva som en raceråkare i ett hopp och vara helt stilla i luften. Så om man tänker efter börjar parkåkning gå mot slalom. Kolla bara hur folk carvar till hoppen OCH på kicken. Var håller Parkåkning utvecklas till?
Oj då, nu är du ute på hal is bambi.

DBarkvik sa:
Bjo-rnR sa:
Oj då, nu är du ute på hal is bambi.
så du säger att jag har fel? Så sverige är en diktatur?

Fan vad alla är ohärliga, då menar jag alla. Alla med en åsikt i den här tråden är osköna. Möjligen inte Nator, han försöker vara resonabel. Resten kör bara, nä men fan tripplar e lame azzå. Osköna. Jag är också oskön, men ni med.

maartin sa:
JtoB sa:
Jekub sa:
bobby brown är officiellt den ocleanaste personen som någonsin stått på ett par skidor
håller till 199999% med, fan killen kan langa trick men stilen har han ju helt glömt hemma!
Åker ju som en puckelrygg mot hoppen, har svårt o se han utanför park
jaa hoppas verkligen han skärper till sig med stilen. va ju nästan pinsamt att se honom under x-games tidigare iår, sprattlar ju fan runt tricken...
kul att du typ länkar den videon där han kör cleanast.., haha

dant sa:
maartin sa:
JtoB sa:
håller till 199999% med, fan killen kan langa trick men stilen har han ju helt glömt hemma!
Åker ju som en puckelrygg mot hoppen, har svårt o se han utanför park
jaa hoppas verkligen han skärper till sig med stilen. va ju nästan pinsamt att se honom under x-games tidigare iår, sprattlar ju fan runt tricken...
kul att du typ länkar den videon där han kör cleanast.., haha
haha eller hur?

mackep sa:
Jag håller faktist med Jekub på punkten att utvecklingen börjar barka iväg åt fel håll då det slängs trippel-corkar!

Dock måste jag säga att Bobbys stil är det inget fel på, sw dub mistysarna på X-games var off the hook! Galen grab och stomp så in i nooooorden! Och så länge man kan hålla det på den nivån att man fortfarande kan hålla, och tweaka, en grab samt stompa tricket kan jag inte hacka ner på dom för att dom slänger!

Menmen som sagt trippel cork kanske för skidåkningen dit många inte ens vågat drömma om, och ännu mindre velat. Hellre en stooor smooth switch 5a med shiftys åt båda hållen (yep, syftar på klippet från Ante Olofssons Cinematography film) än någon helikopter snurr som bryter mot gravitationen fler än två gånger på samma luftfärd.
Word !

Bjo-rnR sa:
Tänk igenom dina inlägg mannen!

Jekub sa:
ojje sa:
Haha men snälla nån, tror ni att Bobby skulle vinna Xgames och va den hetaste i skidvärlden just nu om han helt saknade stil? Skulle så gärna vilja se hur det ser ut när NI åker som säger att Bobby Brown saknar stil
det är väl ingen som har sagt att de har bättre stil än honom? eller?

och för att vara ärlig så tycker jag faktiskt inte att han är "den hetaste i skidvärlden just nu", tripplar är allt annat än okej
Jekub du sa ju iof att han är "officiellt den ocleanaste personen som någonsin stått på ett par skidor" det måste ju ändå betyda att du tycker du själv och alla andra som någonsing stått på ett par skidor har bättre stil än honom . eller?

AAndrEE sa:
Jekub sa:
ojje sa:
Haha men snälla nån, tror ni att Bobby skulle vinna Xgames och va den hetaste i skidvärlden just nu om han helt saknade stil? Skulle så gärna vilja se hur det ser ut när NI åker som säger att Bobby Brown saknar stil

och för att vara ärlig så tycker jag faktiskt inte att han är "den hetaste i skidvärlden just nu", tripplar är allt annat än okej
Jekub du sa ju iof att han är "officiellt den ocleanaste personen som någonsin stått på ett par skidor" det måste ju ändå betyda att du tycker du själv och alla andra som någonsing stått på ett par skidor har bättre stil än honom . eller?
nej för jag skrev ju inte direkt att han har den ocleanaste stilen eller? det är ju tricken han gör som gör honom oclean

Jekub sa:
AAndrEE sa:
Jekub sa:

nej för jag skrev ju inte direkt att han har den ocleanaste stilen eller? det är ju tricken han gör som gör honom oclean
Jasså du tänkte så !

Hyllengrens wall of text en sida bak är nog bland det vettigaste jag läst på FR på väldigt länge.
Jag försöker inte ens förklara då jag inte kan säga det bättre sjv.

larssaa sa:
hyllengren sa:
theoJ sa:
av ren nyfikenhet , så vill jag gärna höra vad hyllegren eller jekub har att säga om varför de inte verkar gilla utvecklingen av trick osv?
Och det ska du få. Jag är orolig för skidåkning, mycket orolig. Sporten har växt sjukt snabbt och sponsorer bara skjutsar in pengar för att få vara med och dela på kakan. Detta hände i en annan sport för flera år sen, nämligen inlines. Kommer någon ihåg bröderna Yasutoko? De fullkomligt dominerade vertscenen med olika dubblar, 1260s, till och med tripplar. Sporten var gigantisk! Och sedan hände något, folk brydde sig liksom inte längre, sponsorerna lämnade, inlines försvann till och med från x-games.

Och vi skidåkare ligger extra risigt till, för vi har redan vart där, vi har redan pushat gränserna, vi har gjort trippla volter, vi har snurrat som galningar och vi har till och med åkt baklänges förr i världen. Det började på lek, de var också rebeller, pannband i backen,festade lös varje dag osv, folk skakade på huvudet men var ändå mäkta imponerade. Men tävlingsandan fanns där, vissa ville utvecklas och de började drför satsa mer, vrida upp nivån ett par snäpp och någonstans där försvann också intresset för sporten. De var inte längre festande rebeller, de var vanliga idrottsmän, inget häftigare än alpinåkare(let's face it, störtlopp är stört mycket farligare, manligare och coolare än puckel). Och om ni tror att vi inte skulle kunna gå i den fällan, bara för att vi tar tag i skidorna i luften och landar stomp med armarna intill kroppen istället för stomp med armarna i luften, då är det minsann ni som är trångsynta och inte jag!

Skidåkningen har inte hittat sin själ, vi har lånat lite från snowboard och lånat lite här och lite där. Men vi har liksom ingen egen identitet. Det enda vi skidåkare gör är att apa efter andra(jag inkluderat), vi måste börja tänka mer individuellt och mer utanför ramarna och där någonstans hitta vilka vi är.

Hur många parkåkande skidåkare finns det idag som kan försöja sig på sporten? Jag kan inte komma på en enda, även om personer som Mike Hornbeck, Max Hill och Adam Delorme åker oändligt mycket mer kreativt och fantasifullt än många av de stora namnen (Dumont, Jon, Brown, Henshaw) som har tjänat grova pengar på sin skidåkning. Själv är jag helt övertygad om att fler inspireras av Hornbeck och Delorme än Russ Henshaw och jag förstår inte varför de inte kan leva på sin sak när de är bäst på vad de gör?

Nu halkade jag iväg på något slags sidospår här, men tillbaka till trippelvolter och tävlingsskidåkare. Skidor får helt enkelt inte bli en sport! Så fort vi blir en sport så blir vi inte intressanta längre, så fort snurrarna blir för tekniska för en vanlig person att förstå så har vi skitit i det blå skåpet. Självklart måste det finnas skidåkare som utvecklar sporten, vi kan ju inte bara flumma runt, men problemet är att andelen är alldeles för stor. Vi behöver bli mer gangster, mer rocknroll, mer hippie, mer punk mer allt! Hur klyschigt det än låter så är skidåkning faktiskt ett sätt att leva, och inte en sport!

Jag tänkte avsluta med att citera maximilliam smith(som eventuellt kan ha snott det här citatet från hjalmar söderling, som eventuellt kan ha snott det från jakob lundberg), som en gång sa: "Skidåkning är konst, och man kan inte tävla i konst"
Detta inlägget måste vara bland de bästa inläggen på hela freeride. precis som skateboard är skidor ( Jibbing ) ett sätt att leva på och ett sätt att röra sig runt i samhället. Vi kanske har överdrivet stora gangster kläder, fine. Det är vår grejj lixom!.

tillbaka till tripplar, Sluta stompa mer galna tricks och börja köra mer snowboard style, i snowboard kör man på steez och det är så det ska vara! PUNKT.
amagad så bra skrivet.! WORD

Tripple cork är överdrivet men jag kan inte hålla med dom som säger att bobby brown kör ocleant för jag msåte säga att vissa av tricken han gör är ju helt klokrena som t.e.x hans double cork 12 me high mute på x games som var med i en video som länkades i tråden.

jeppenator sa:
Men jag tycker även att Andy Perry och Will Wesson är sjukt roliga att titta på just pga deras kreativitet och deras sätt att ta skidåkningen ut från den naturliga miljön och använda allt som finns i omgivningen att åka på. Och detta kan jag spendera timmar att se på trots att andy tex helt saknar allt vad stil hetet. Men inte ser han ut att bry sig? han åker så som han vill och endast för att ha kul! Det är också sjukt viktigt med dessa åkare som visar upp och lyfter en helt annan sida av sporten.
Andy Perry, han om någon har stil, sin egen dessutom!

Tycker att Bobban har en skön stil :) Det har gått överstyr med gangster(pop you!) stilen.

Han gör sköna stomps samt tweaks.. om det inte är stil? vad är egentligen då stil?

dant sa:
\'\'Jekub\'\', freerides största hater!
trött på alla jävla \"han är freerides största hater\" inlägg.

alla har ju olika syner på skidåkning och detta är ett forum? det går ut på att man ska skriva vad själv tycker och känner, så snälla sluta med \"åååh han är en sån jävla hater\" han säger ju bara hur han ser på hela trippelcork-frågan. om du tycker något annat skriv det istället och inte att han är en hater.

tillbaka till topic.

Bobby brown är en av de ödmjukaste och sjystaste åkare jag träffat (fick tillfället att hänga med han under några dagar i höstas) och gillar hans syn på skidåkning, men jag kan inte säga att jag gillar dub cork och nu trip cork utvecklingen. Jag värdesätter en clean 9a högre till exempel. och jag tror många proffs tänker liknande...varför skulle annars Jon höja stil bedömningen i årets JOSS? jag tror därför sporten kommer överleva oavsett om brown langar en trippel eftersom många proffs har börjat värdesätta stil mer och mer än vad folk tror och jag tror och hoppas att stil kommer vara den mest värdefullaste poängdelen i framtida tävlingar...

Tillbaka
Topp