Bobby Brown, trippel flip/cork ?

Bobby Brown, trippel flip/cork ?
vad jag har att säga om saken:

snackade precis med Russ på facebook och det är bekräftat att bobby gjorde en dubbel flat 9 ("kangaroo") med en extra volt i, alltså som chris turpin gjorde i somras. tydligen gjorde han det en gång och det var väldigt "trippel back till 180".

hur sjukt som helst, ja! men, behövs det verkligen redan?

jag tycker som många andra att vi inte har slipat dubblarna till sin spets ännu, så därför känns det väldigt förhastat att ta det ytterligare ett steg längre, för att därefter börja om med att försöka få in stil i tricken. några pros har idag ännu inte lärt sig några dubblar ens, och bara ett fåtal kan göra mer än 4 olika, för att inte tala om hur få som kan göra några åt olika håll. själv känner jag att jag skulle vilja lära mig dubbel 10/12 + sw dbl 9/10 åt vänster innan jag vill ta det längre, och det har jag planer på att göra i sommar. problemet blir ju när folk blir höjda till skyarna för att de gör något för första gången, när många idag skulle kunna göra tripplar, men väljer att vänta för att lära sig alla trick under nivån först.

jag tycker det är coolt av bobby att dra ner en trippel, men jag hoppas att han inte planerar att ta den till xgames big air och andra events redan i vinter. detta vore ju förmodligen för att tillfredsställa ESPN och den stora massan, som säkerligen kommer hypa det något helt oändligt mycket, vilket absolut kan vara bra för sporten, men också förödande. det vore i så fall bättre att låta det förbli ett sjukt, "jaw-dropping" (hak-tappande?) trick, förpassat till filmernas värld, lite som i snowboard alltså.

vi får akta oss så vi inte börjar likna den där sporten man ser på vinter-os allt för mycket, för nog drar de i toppen in pengar, men så har de tighta overaller och gula solglasögon på sig också.

och det skulle väl inte ni vilja ha på er?

Tillbaka
Topp