Boende i Mayrhofen

Akajsa

Ny medlem
Boende i Mayrhofen
Hej!

Vi är 10 st som ska åka en vecka till Zillertal och Mayrhofen i början av februari och då ingen av oss har varit där tidigare skulle jag vara jättetacksam för information om orten och skidområdet.

Var är "centrum" av Mayrhofen?
Vart i stan är det bra att bo?
Tips på boende?

Tackitack!! / Kajsa

Boende i Mayrhofen
Det bästa är väl att bo så nära penkenbahn som möjligt :D

Där och sen gatan ner är centrum iaf, har dock inga tips om boende då jag åkt med bussresor båda gångerna jag varit där :)

http://maps.google.com/maps?q=47.16....86179&spn=0.006514,0.016512&t=m&z=17&vpsrc=0

Här ser du penken ski lift som då är den "lokala" skidbacken sen om jag inte har helt fel går även skidbussarna till hintertux där i närheten och gatan som är markerad är själva centrum gatan

edit: Vi bodde på "Pension Rauchenwalderhof" och det kändes inte som det var för långt att gå till liften eller skidbussen :)

Senast ändrad:
Boende i Mayrhofen
Har ni bokat boende? Var och med vem?
Jag håller med ovanstående, annars ska man sikta på att bo nära järnvägsstationen då all trafik utgår därifrån. Ni kommer garanterat behöva ta er dit, tex för att åka på Hintertux.

Boende i Mayrhofen
Jag har precis landat i Mayr och tänkte nu kolla om den här tråden kan hjälpa mig något.
Jag letade mig neråt lite på chans och har inget boende här nere i Mayr och sover för tillfället i två polares van vilket iofs är mysigt men en aning trångt.

Så om någon kan komma med tips på folk som vill ha någon att splitta hyran med eller nummer till personer som brukar sitta på lägenheter vore det mer än uppskattat!
Eftersom jag kommer i mitten av säsongen och det mesta är fullt så har jag jävligt låg standard, allt av intresse med andra ord!

+46738313319, eller Facebook

Välkommen at sprida!
Ha de gött
/Anton

Boende i Mayrhofen
Prova att sök kontakt med de lokala guiderna från Sts bla och se om de vet nått. De känner ju ofta barpersonal mm

Tillbaka
Topp