Boende i Val Gardena?

• Trådstartare Trådstartare GBZ
  • Start datum Start datum

GBZ

Ny medlem
Boende i Val Gardena?
Funderar på att åka till Val Gardena 5 dagar i feb. Är det ngn som har tips på boende, typ ett schysst prisvärt B&B som inte ligger för långt från backen och med lite bykänsla? Har fått för mig att man ska bo i Selva, men det kanske finns andra alternativ. Jag är ute efter bra piståkning för att komma igåg igen efter ett par års uppehåll och har då fått för mig att Val Gardena är ett bra ställe.

Gustaf

Boende i Val Gardena?
Om du letar efter skön piståkning väljer du helt rätt om du åker till Val Gardena. Selva är bäst att bo i men St Christina och Ortisei är helt okej också. Det finns relativt få billiga boende i Selva men många prisvärda och bra pensioner. Dock är mycket uppbokat nu men enklast är att kolla på www.valgardena.it. Där kan du söka bland allt boende som finns tillgängligt i orterna. Du får ofta snabbt svar direkt från de som har ledigt.

Boende i Val Gardena?
tack för snabbt svar! superschysst! när jag ändå har dig på "tråden" kan ju ju fråga om du vet ngt om snöläget, (det verkar ju inte ha snöat på ett par veckor), om stället är dyrt eller billigt, samt om du har ngt konkret förslag vad gäller boende.
MVH
Gustaf

Boende i Val Gardena?
Snö behöver du inte bekymra dej om. I år är det ganska gott om det, det har kommit en halvmeter de senaste veckorna. Även när det är lite snö är dom suveräna på att pista. ValGardena är ganska dyrt, ungefär som hemma. Kan inte rekommendera något konkret boende, enklast är att söka via hemsidan, men är du ute efter superbilligt boende är det inte rätt ställe.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp