Boots

olivergraff

Ny medlem
Boots
Tjena! Har nu letat runt lite och har hittat det mesta som jag behöver till vintern. Nu är det bara bootsen som fattas och jag undrar om det är någon som kan rakommendera några sköna boots. Pris: runt 2000:- lr billigare!

Boots
beror på vad du kör för åkning
om du kör mest park och vill ha en lite mjukare boot hade jag valt burton hail
kör du mer allround hade jag valt burton ion

spräcker budgeten lite, men bootsen är ju trots allt den viktigaste delen av din utrustning

Boots
Finns bara ett tips vad gäller boots, PROVA!!!!
Att köpa boots på nätet utan att prova är så gott som dödsdömt. Masa dig iväg till en butik med fint sortiment och spendera en timme eller tre med det underbara nöjet att prova skor;)

Boots
Håller med Larm, men vill även lägga in en brasklapp på att om det är något man inte ska snåla på (förutom de självklara som hjälm och skydd) så är det boots.

Boots
okej! Ett problem, den butiken som jag vet har koll på snow är Oneoff! men vet inte riktigt om dom har så stort sortiment på boots .. :S någon/några butike som ni vet är bra?!

Boots
Boots blir ju märkbart mjukare med åren, så en fördel är ju att du vet den "riktiga" styvheten i bootsen. En nackdel kan ju vara att de har formats efter den förra ägarens fötter. Men är de i bra skick och sitter BRA på foten så kan du mycket väl köpa dem.

Boots
hade ändå satsat på nya boots, då det är det du borde lägga mest pengar på. och bootsen formar sig faktiskt otroligt mycket efter ens fot, speciellt om ägaren har åkt på dem i två säsonger. men självklart ska du prova innan du bestämmer dig

titta på lite styvare boots då du kör mer allround

Boots
Beror ju på var du bor men då du nämnde oneoff så förutsätter jag stockholmstrakten. Själv bor jag långt från stockholm men ta och iaf kolla på oneoff, det man kan läsa sig till angående dem är ju mycket positivt. Vet inte hur utbudet ser ut på team interstadium där uppe men att titta skadar ju inte. Prova även googla lite så lär du ha ett antal butiker att besöka i helgen;)

Boots
Sist jag var på oneoff hade de typ fem par boots, de kan vara aningen fler nu. Stadium har nog det största utbudet i Stockholm (möjligt att till exempel Länna sport har större?). Annars kan det vara värt att leta upp några olika skor som verkar passa ditt åkande och din ekonomi, och sedan leta upp var de finns.

Boots
Köp Burton Grail Stadium säljer dem iår för löjliga 2500kr Riktigt bra boot för en boot som är tronföljare till sabbath. Kolla Burtons hemsida!
OBS Stadium har bara de lila=D.

Boots
Sorry men jag utgick ifrån att de var efterföljare till sabbath som un..inc teamet åkte på. Hela det teamet åkte ganska allround. Vet att Marko Grilc åker på dem just nu och även han åker ganska allround.
Ville bara tipsa=)

Boots
Titta på burton ion, kör på den själv, underbar lite hårdare allround boot. Blir nästan aldrig kall tack vare outlast systemet och sitter perfekt på foten med grym komfort. Snabbt och enkelt snörningssystem

Boots
Tänk även på att det är viktigt att köpa boots som är lite "för små". Sedan värmer du dom och formar efter foten så blire perf fit. Boots med luftintag på innerskon är ju också att rekommendera före fodrad skit

Boots
Boots
den finns ju i svart också, men jag tror bara stadium har den i lila.. men man kan ju testa storlek på stadium och sen beställa svart från nätet eller nåt :) mm, kan höra av mig i morgon.

Boots
okej, grymt! Tänkte annars kolla om det kanske finns i någon stadiumbutik inne i stan! Kollla runt på dom olika, för vill helst inte se ut som ett mongo på brädan :P Har en svart Smokin bräda med grönt och lila mönster. Bruna byxor och vit jacka med svarta mönster. Sen ska köpa en svart sweet trooper FC Dirt hjälm eller ev en brun sweet Trooper HC Legend hjälm. Och vita SPY googles. Sen antingen Vita Flux bindings: Super Emblem Black Dots med svarta skor eller Den svarta modellen med vita Dots!

Boots
va och testa burton grail förut idag, dem var verkligen sjukt sköna.. riktigt mjuka invändigt, bra hälgrepp och lagom flex. ska testa 32 lashed innan jag köper något, men dessa va bäst hittills.

Boots
Har någon ett bra förslag på ett par boots som är ganska små på storleken. Alltså jag har ungefär 43 men vill ha ett par mindre än de jag har nu. Då menar jag alltså att storleken ska vara runt 43 men själva skon får inte vara så stor.
hehe, undrar om någon förstår problemet överhuvudtaget..

Park boots helst !

Boots
Robiiin sa:
Har någon ett bra förslag på ett par boots som är ganska små på storleken. Alltså jag har ungefär 43 men vill ha ett par mindre än de jag har nu. Då menar jag alltså att storleken ska vara runt 43 men själva skon får inte vara så stor.
hehe, undrar om någon förstår problemet överhuvudtaget..

Park boots helst !
Dem bootsen vi snackar om har båda shape:ade yttermått, Burton Grail och 32 Lashed.

Boots
Okej, nästa problem! Blir det så att jag får kolla på skor på stadium och beställa på nätet? eller finns det någon annan affär som säljer dom?

Boots
Jag vet ingen annan affär som säljer dem, så det blir nog att beställa på nätet i så fall. Det finns en affär här i Jönköping som tydligen har 32 lashed, men de har bara öppet på lördagar.. så jag tänkte dra dit på lördag. Segt att det bara är 6 dagar kvar :I

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp