Borra skidor med pappersmall

mmmod

Medlem
Jag försöker montera om ett par Tyrolia-bindningar med hjälp av pappersmall från bindingfreedom.com (http://www.bindingfreedom.com/paper-tempaltes/) men det blir för stort avstånd mellan tå och häl. Mina pjäxor är 300 mm och min gissning var att man lägger ihop 300-strecken på båda sidorna, men det blir typ 4 cm för långt!

Hur hanterar man dehär mallarna egentligen?!

Principen att lägga 300 mot 300 är riktig, om man använder rätt mall... Har du rätt mall? Stämmer hålbilden i övrigt för tå- respektive häldelen på bindningen jämfört med mallen?

Exakt vilken modell på bindning är det du har, och vilken mall använder du?

Edit, finns en del om ämnet i den här tråden

Senast ändrad:
Och framförallt se till att kollmäta skalan på sidan på pappersmallen, med därför lämpligt mätdon, så du skrivit ut den i rätt skala. Mina blir aldrig rätt utan att anpassa skalan vid utskrift
Beror på skrivare och drivrutin

/GC

Testa på en planka först är mitt tips och se till att skalan när du skriver ut är 100%. Noggrannhet är The shit när det kommer till pappersmallsmontering :)

mmmod sa:
xSooLx sa:
Exakt vilken modell på bindning är det du har, och vilken mall använder du?
Det är en Tyrolia AAATack och det är den här mallen jag använder: https://docs.google.com/file/d/0B0SnAf18fUXAZ2ZqZ2xibVhBYWc/edit. Skalan är korrekt och hålens placering matchar precis.

Gjorde testskott på en plankbit först som tur var. :)
Okej, ska kika närmare på det själv i veckan då jag ska montera ett par Aaatack åt en bekant. Återkommer om inte knuten fått sin lösning innan dess...

Ta kort på mallen du använt och lägg upp bilden i tråden.
Monterade själv ett par Attack med samma mall utan större problem förra året.

Mina vänner, det här får räknas som grovt handhavandefel som jag vägrar diskutera ytterligare. :/

Mallarna fungerar precis som ni skriver, strecket för sulans mått över strecket så passar det precis. Tack för hjälpen!

mmmod sa:
Mina vänner, det här får räknas som grovt handhavandefel som jag vägrar diskutera ytterligare. :/

Mallarna fungerar precis som ni skriver, strecket för sulans mått över strecket så passar det precis. Tack för hjälpen!
Hehe, så knuten var ingen knut utan bara en fnurra på tråden... Inte behöver du diskutera det vidare, men en förklarande bild kan du väl bjuda på?! :cool:

Tillbaka
Topp