Bra nybörjar allround mtb.

PNyberg

Aktiv medlem
Jag har nu tänkt att köpa mig en mtb eller en dirt hoj. Har inte riktigt bestämt mig vad jag ska köpa. Vill iaf ha en bra hoj under 7 000 (tight budget känns det som?) som är allround då jag inte än riktigt vet vad jag kommer tycka är roligast att göra (noob som ni förstår).
Tips på bra cyklar samt vad man bör tänka på när man köper en ny/begagnad.

2005 var min första hojj en kona scrap.Jag tyckte den var as sjön och bra nybörjar hojj så den skulle jag rekomendera..jag tycker att kona som nybörjar hojj är bra dom är ganska tåliga en del utav dom :)

ålrajt. Så jag kollade på en Scott voltage...typ grön..vet inte vad modellen hette riktigt. Någon som vet om den är ngt att ha? 6995 på Team Sportia här i Mariestad. Överpris?

jag skulle satsat på en bmx. Lär dig den rätta tekniken från början och sen gå över på mtb om du känner för det. Mkt enklara att serva och kostar inte ens hälften av vad en mtb hojj gör.

Scott voltage skulle nog du nog tröttna på eftersom jag tror att det var en yz2 eller högre vilket är sämre än dom lägre nummrena. Du får mycket mer cykel för pengarna begagnat!!

Kona Shred kostar 7000kr och är klart prisvärd. Har haft min i ca 2-3 månader nu och jag både hoppar i lite större hopp, transporterar mig och kör street. Funkar utmärk till allt.

Vissa vill hälre ha hydraliska skivbromsar, de ville jag också först men jag tycket bromsarna är sjukt sköna på shred, lätta o bra.
Men annars får man gå upp på Kona Stuff, lite dyrare-lite bättre

jag har en hojj som passar dig till salu. billig penning också. kolla annonserna på min profil

/peace

köp en haro tread one(ss) på cykelringen. eller en thread eight(med växlar) om du gillar att cykla långt. under 7000kr

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp