Bra twintippade (off)pistskidor... :)

occce

Ny medlem
Som så många andra behöver jag lite tips om vilka skidor jag ska leta efter.

Mina krav:

- Bra i pisten (rätt hårda)
- Bra i offipisten (ej för smala/tunga)
- Går att hoppa o lattja med lite (twintip)

Givetvis förstår jag att man inte kan kombinera alla dessa, men någon kanske har lite tips på skidor som kan vara bra?

Jag väger ca 80kg o e 184 lång.

Har haft ett par mjuka/gamla 1080, och ett par stenhårda tävlingsskidor, så vore bra om man kunde hitta ngt mellanting.

Tacksam för alla tips!

mvh
oscar

Har funderat i någorlunda liknande banor och de skidor jag kan se skulle passa är Ross BC, Völkl Karma eller Scott Aztec, skulle vara kul om någon har nåt att säga om dem. BCn verkar väldigt lovande om man läser freerides recesioner.

tack för alla snabba svar.....

har testat madtrix, och tyckte de funkade bra.... så de funderar jag på lite.

Völkl verkar göra ganska hårda skidor, så de är oxå intressanta, ska kolla upp det.

hörde även av en annan på forumet att the stadium rear ute lite madtrix skidor, så ska kolla efter det imorgon.

har ett par fina head mojo madtrix. mkt bra skick. säljer dem för bra pris, vill bli av med dem så hör av dig opm du e sugen. 176cm 90mm midja.

karman är väl gjord som för det, vara tillgänglig för all åkning, och den är rätt hård vad jag förstått iaf.

Head mad_trix mojo eller Rossignol scratch BC är nog dom mest perfekta skidorna för dej

den skidan ja ska införskaffa mig i vinter är rossignol BC. den har 90cm midja. klarar av hård pist och är hård nog att hålla dig stabil i farter. funkar i parken och så flyter dom fint i tjockt puder. har provat mojon oxå och var inte ett dugg imponerad. mojon höll inte alls när de skulle dras på i pisten.. Bc blir mitt val detta år! /snaekn

tack för alla svar, var precis o hämtade ett par Head Madtrix på stadium för 2500!!! (gamla svartvita modellen)

lite kassa bindningar, men det får funka...

Tillbaka
Topp