Brant läggs ner

Brant läggs ner
Inte oväntat, dom senaste numren har varit helt bananas. Helt oredigerade (oläsliga) texter, t.ex om Snowroller. Nu kanske det blir mer skidåkning i Outside!

Senast ändrad:
Brant läggs ner
+1 på lowes kommentarer. Nog en smart strategi att locka över fler läsare till outside. Jag kommer def. plocka upp några ex och ge den en chans.

Brant läggs ner
Var inte länge den fick leva sitt på nytt födda liv... Tror också det kommer funka, har alltid gillat outside även om den ibland tenderar att bli lite väl scout-redig. Kanske vägs upp av hippa friåkningsartiklar :-)

Brant läggs ner
Synd, jag gillade Brant. Outside går "fetbort", bara en sån sak som att de är stolta över att sponsra Pompe gör ju att man inte vill skänka en enda krona till dem...

Brant läggs ner
Tompan14 sa:
Synd, jag gillade Brant. Outside går "fetbort", bara en sån sak som att de är stolta över att sponsra Pompe gör ju att man inte vill skänka en enda krona till dem...
http://outsideonline.se/2009/12/06/toppmote-med-bildbevis/ Outside är den enda svenska friluftstidningen som ens försöker sig på att skriva nån form av kritiska eller granskande artiklar. Anneli Pompe är väl en ganska harmlös äventyrare särskilt om man jämför med andra svenska kufar som Fredrik Sträng och Johan Ernst Nilson

Brant läggs ner
Såg en ny tidning på pressbyrån med bl.a. reportage om haute route, minns inte vad den hette, kan kanske vara kommande efterföljaren?

Brant läggs ner
Tompan14 sa:
Jag vet inte om "kaxig" är det ord jag vill använda...

länk
länk
Old news. Det går inte att bevisa att hon hade uppsåt. Att diskussionen dessutom förs på utsidans klättringsforum där Sveriges förmodligen största mobb av självutnämnda experter hänger gör ju inte saken bättre. Lika mycket handlar om att en liten mobb alpina klättrare (som ändå hatar alla som inte klättrar alpin stil) försöker kampanja mot andra klättrare och sedan hänger hela skaran okunniga intressenter på.

Sedan håller jag med Corax att man inte kan göra hur som helst och han gör helt rätt i att publicera artikeln, även om jag i det här fallet faktiskt tror att det handlade om okunskap och naivitet.

Outside publicerade för övrigt efter händelsen i fråga både Corax och Pompes berättelser i ett nummer där de fick beskriva sin syn på saken.

Brant läggs ner
Kanske dags för Corax att granska Pompes senaste projekt, "Foundation for happiness".
Hon ska visst samla in pengar som ska gå till både skolor i Nepal och europeiska ålar!
Corax kan avslöja att det bara handlar om skattesmitning!

Brant läggs ner
Om någon bara kunde översätta Friflyt till det internationella språket svenska så skulle allt vara frid och fröjd!
Jag kan även rekomendera Powder Magazine som faktiskt blir riktigt prisvärd som prenumeration!

Brant läggs ner
greggan sa:
Om någon bara kunde översätta Friflyt till det internationella språket svenska så skulle allt vara frid och fröjd!
Jag kan även rekomendera Powder Magazine som faktiskt blir riktigt prisvärd som prenumeration!
Finns att beställa i digitalt format väldigt billigt på zinio.com, typ 1$/nummer
Tycker tyvärr inte den är lika lättläst som pappersformatet, men å andra sidan så ligger den inte och tar plats.

Senast ändrad:
Brant läggs ner
Tomtefar sa:
greggan sa:
Finns att beställa i digitalt format väldigt billigt på zinio.com, typ 1$/nummer
Tycker tyvärr inte den är lika lättläst som pappersformatet, men å andra sidan så ligger den inte och tar plats.
Föredömligt!

Tillbaka
Topp