Burton Step-On bindningar, nån som testat?

KaitsuH

Aktiv medlem
Tje! Jag har också frågat mycket om dem, också hört. Några jätte goda åkare i Finland använder dem. Tycks vara bra, eller minnst ok, om man tycker om Burtons skor. Jag tycker inte, så, det är bar att vänta på, när nåt annat bolag börjar också göra såna.

Senast ändrad:

linder

Aktiv medlem
Om du inte har sett denna så kika in! :) Några riktigt vettiga kommentarer som får mig att vilja prova dom :)

PierreN

Ny medlem
Fyfan vad gött det ser ut!
Om de funkar bra kan det vara värt att orka med bräda igen (gav upp 23 år av bräda förra året i förmån för skidor för att slippa krånglet) ?

Senast ändrad:

linder

Aktiv medlem
PierreN sa:
(gav upp 23 år av bräda förra året i förmån för skidor för att slippa krånglet) ?
Är ju samma krångel med skidor om man har "rätt storlek" på pjäxorna ;) Böja sig ner innan och efter varje liftåk för att knäppa upp/spänna pjäxor istället för bindningar :D

wengefre

Ny medlem
AlfredCederudd-Starck sa:
Tje! Har precis köpt dem inte hunnit testa. Men av allt jag har läst så verkar de skitnajs. Har köpt Photons, bra styvhet!
Hej Alfred,
Hör gärna av dig när du testat.
Är ruggigt nyfiken på hur dom funkar.

Har testat i 2 v nu i St Anton och jag har INGET dåligt att säga. Det jag älskar förutom att man bara kör ner fötterna och är good to go är att man inte kan justera något på bindningarna. Jag brukar annars spendera mycket tid åt att prova olika inställningar. Nu är booten det ända jag kan justera, jättebra! Som ni säkert redan har hört så är det sjukt rapp Heel to toe. Rekommenderar proton bootsen.

KaitsuH

Aktiv medlem
Har testat i 2 v nu i St Anton och jag har INGET dåligt att säga. Det jag älskar förutom att man bara kör ner fötterna och är good to go är att man inte kan justera något på bindningarna. Jag brukar annars spendera mycket tid åt att prova olika inställningar. Nu är booten det ända jag kan justera, jättebra! Som ni säkert redan har hört så är det sjukt rapp Heel to toe. Rekommenderar proton bootsen.
Hei!

Hur funkar dem i djup lössnö?

madness

Medlem
KaitsuH sa:
Hei!

Vad jag har hört, angry snowboarder review, så var det svårt att klicka in i bindningen.
Men i övrigt så borde bindningen fungera.

Köpte i Åre i Januari förra året. Photondojjor är så grymma. Sitter ruggigt skönt i dom och skäret är magiskt. Altinerar dom på Burton supermodel 181 och Extrem Enlight 161. Har för tillfället stoppat undan min Burton Custom X 158 då dom andra är hårigare. Har kört dom riktigt hårt och dom verkar hålla ihop.

Kaskar

Medlem
madness sa:
KaitsuH sa:
Hei!

Vad jag har hört, angry snowboarder review, så var det svårt att klicka in i bindningen.
Det är det där som gör mig jävligt skeptisk. Jag kan inte se hur det ska funka i puder.
Och det finns vad jag kan hitta ingen som har gjort ett seriöst test i puder. Visa mig en Youtube där någon hoppar i dem i midjedjupt(och då menar jag inte att nån klickar i sig i pisten och sen åker ut i puder). Innan det så förbehåller jag mig skeptisk

madness

Medlem
Kaskar sa:
madness sa:
KaitsuH sa:
Hei!

Det är det där som gör mig jävligt skeptisk. Jag kan inte se hur det ska funka i puder.
Och det finns vad jag kan hitta ingen som har gjort ett seriöst test i puder. Visa mig en Youtube där någon hoppar i dem i midjedjupt(och då menar jag inte att nån klickar i sig i pisten och sen åker ut i puder). Innan det så förbehåller jag mig skeptisk

Ca 8 minuter in så försöker han kliva i bindningen i puder.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp