Buss/flyg? Serre Chevalierl?

SIMON_RIDE

Ny medlem
Har planer på att sticka ner till Serre Chevalierl vecka 10 och funderar på tips på ressätt. Är det Flyg till Torino i Italien som är det bästa och sedan ta bussen där ifrån. Någon som har hemsidor på bussbolag som kör där emellan isf? Andra ressätt är inte uteslutet men eftersom jag bor i Oslo ser jag flyg som den smidigaste.

Tack på förhand!

Från Turin får du åka tåg till Oulx, sen ett bussbolahg som heter Sadem.it.
Från Grenoble City kör ett bolag som heter Vfd till Briancon.
Inte särskilt täta turer på någondera. Hyrbil kan nog vara ett enklare alt.
Ett tillägg till ovanstående. Det är enklare från Turin med bil. Col Lautaret möjligen felstavat, mellan La Grave och Serre har en förmåga att snöa igen till o från.

Senast ändrad:
kolla sista minuten resorna på langleytravel.com. har du tur finns flygstol+transfer till Serre från Oslo för en billig peng. Allt fixat från punkt A till B!!

vill du flyga så finns ju buss och tåg från grenoble till briancion som ligger 10 min från serre chevalier.. (bussen stannar i serre på vägen) www.sncf.fr

Åkte ToR Turin veckan som gick med transfer från Alpine Transfer Company som nolen länkade, funkade mycket smidigt och jag rekommenderar det varmt. Transfern tog under två timmar och vi blev lämnade vid hotelldörren (UCPA).

Tillbaka
Topp