Vi startade i Vadstena fre. kl10,00 och åt frukost på Stubacher Hof kl08,30 dagen efter. Vi fick rummet direkt när vi kom ner vilken gjorde att dom som ville åka skidor första dagen kunde byta om smidigt. Jag var i backen ca 12,00 och fick en halvdag i Hollenbach.
Eftersom vi hade buss med så körde dom oss till olika orter varje dag om man ville följa med, en del valde att att åka postbuss till något annat ställe. Vi fick reda på kvällen innan vilket ställe som var aktuellt dagen efter.
Vi hade en buss som tog 57 personer och vi var 44st med chaufförer (3st chaufförer) jag reste ensam så var nästan garanterad ett dubbelsäte själv vilket gjorde att jag kunde sova hyffsat.. Om man måste dela med någon helt okänd kan det nog bli lite jobbigare.
Värdemässigt så var det tyvärr vårvärme, bra med snö på högre höjd men jättepucklar med slasksnö ner mot dalen.
Kul att få uppleva några gamla orter som jag inte besökt sen 70-80-talet och även intressant att se vad Österrike han satsat på nya liftar. Där ligger Italien och Frankrike i lä.
Hemresa på fredags kväll efter middag på hotellet så man kunde åka även sista dagen så det blev sammanlagt 6,5 skiddagar.
Sammanfattningsvis: Största fördelen för mig som bor långt från flygplatser och tågförbindelser är att jag klev på 500meter hemifrån ingen byten eller transfer. När jag flyger brukar det ta ca15-20 timmar dörr till dörr och minst 4-5 byten. Skulle jag bo i Stockholm eller Malmö så skulle jag flyga eller åka tåg. Nu kände jag ganska många på resan så vi hade jäkligt kul i bussen ändå. Men med det sagt att hur obekvämt det än var i bussen eller att snöförhållanden inte var perfekta så är det värt det att åka till alperna alla dagar i veckan älskar livet där nere.