Buss till bydalen

• Trådstartare Trådstartare fati
  • Start datum Start datum
F

fati

Guest
Buss till bydalen
Hejsan,
Kollar lite resmål innan vintern, v6. Bydalen tror jag passar familjen rätt bra. Men hur tar man sig dit på em söndag, från nattåget? Buss 162 trafikerar inte på söndagar, iaf inte nu med sommartidtabell. Hur är det på vintern? Är ju lite väl långt för taxi, kanske.

Men det finns en eller annan som bor däruppe, ni kanske har tipps?

Buss till bydalen
Tyvärr så i norrlands glesbygd går inte bussarna speciellt ofta, så har man inte bil är det ibland väldigt svårt/omöjligt att ta sig dit man vill.

Det är säkert denna tidtabellen du tittat på?

Tidtabellen gäller tom dec, så jag tvivlar på att den ändras till januari. Oftast är det skolan som avgör hur ofta bussen går. Sen går ju det bara en buss i veckan till Bydalen. Den går på lördagar och verkar passa så man kan åka nattåg. Så enklast är att ni tar nattåget på fredag, och åker hem på en lördag.

Buss till bydalen
Ja, känns inte så säkert med en buss... tillkommer att vi ska till trillevallen v7, söndag-söndag....
Får väl kolla taxipriser.

Senast redigerad av en moderator:
Buss till bydalen
Hej, brukar vara där v9 och har vid flera tillfällen sett en lokalbuss stanna vid värdshuset i Höglekardalen (bortre delen av Bydalen), så min gissning är att det ändå går mer än en/veckan vintertid. Jag skulle mejla och fråga. info@bydalen.com

Buss till bydalen
Jag brukar se en minibuss vid tågstationen med Bydalsfjällen- logga. Gissar att de kör någon sorts transfer..?

V6 bör isvägarna vara öppna vilket innebär 5,5 mil från Östersund ❄️ (annars är det 9 mil att köra runt Storsjön)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp