Bygga egna ''oldschool'' vattenskidor?

SimplyP

Ny medlem
Tjena, några frågor, nån som vet om man kan bygga egna vattenskidor av marin plywood? å forma dom så dom ser ut som tex en longboard? fast smalare då, å längre, men jag hoppas att ni förstår, och vad ska man lacka dom med då? och kan man köpa lösa bindningar? Och är det någon som har gjort detta??

haha, det kanske funkar ett tag men känns nästan som man kommer få roligare på ett par skider från typ clas ohlson för 995 spänn

bindningar kan du köpa lösa. Och om du ska lacka, så borde du trycklacka eller lägga ett plast lager över efter du har lackat, annars kommer de nötas bort av vattnet

har byggt ett par trickskidor, kul erfarenhet. bindningar kan du köpa exempelvis på www.skimarine.se men näst intill alla vattensportaffärer har det. byggde mina i flera tunna plywoodlager som jag limmade ihop och böjde. la på ca 3-4 lager lack + färg. kan länka bild om du önskar så.

skulle vara nice om du länkade bild, tänkte att om jag bygger så får farsan hjälpa
^^ hade du vanlig plywood då eller marin plywood? och bur böjde du dom? har hört att plywood ska bli lättare å böja om man värmer dom me en värme pistol.

Köp mina gamla träskidor istället, mkt enklare, då ingår bindningar också

-.-. iden är att bygga dom, det är ju det roliga.. NU ENDAST SVAR SOM HANDLAR OM BYGGET OCH TIPS PÅ HUR MAN KAN BYGGA

Tillbaka
Topp