bygga hopp i puder.

somebody

Medlem
bygga hopp i puder.
Om man ska bygga ett hopp i ny fin puder snö som är väldigt svår(läs omöjlig) att få hård. Hur ska man då gå tillväga?. Hört nått om salt men vad för salt örtsalt eller vägsalt eller nått annat salt?.

bygga hopp i puder.
om du har tillgång till granris ska du lägga lager av ris, snö, ris, snö osv. det där med salt har jag inte hört talas om men det funkar ju att smälta is på vägen med så varför inte, men då får det inte vara för kallt och så beror det väll lite på hur stor kick du ska ha, jag menar hur kul är det och dra med sig ett ton salt upp på fjället?

bygga hopp i puder.
Salt, haha, ja, då skall du ha med endel... Lägg upp en bra mycket större hög än vad du tror att du behöver och börja platta...

bygga hopp i puder.
eller så gräver du en grop som dom gör i en del filmer, och tar den snö som är längre ner och mer packad. Tex. som i Not anoter ski movie.
Gör även själva hoppet som en grop.

bygga hopp i puder.
men nu är de såhär att salt smälter ju snö. Tänker såklart på vägsalt. Sen finns det inte mycket högt att droppa här utan det är mäst smådrivor. Men jag föredrar dropp framför hopp helt klart.

bygga hopp i puder.
Om du har gott om tid så ser du till att hitta ett ställe som ingen annan hittar. Bygger ditt hopp och formar det som du vill ha det. Behöver inte jobba ihjäl digmed att packa till det. Sen låter du det stå i ett dygn så kommer det att vara hårt och fint.

//Larsson

bygga hopp i puder.
granris är mycket bra och beprövat. Rör man bara om i snön och lägger den i nya lager så fryser kristallerna ihop med varann. alltså granris och snö om vart annat. och packa ordentligt. låt stå nån timme så har du en kicken totalt. i dubbel bemärkelse

bygga hopp i puder.
Jepp, om du har tllgång till mycket snö så gräv neråt till den hårdaste snön. Sen kan du gräva från inrunet så man kommer ner och sätter den snön fram till hoppet.....

bygga hopp i puder.
salt funkar om det är ganska varmt... men då ska d vara smältväder... annars så får det motsatt efekt. kolla med en slalom klubb där du bor.. dom brukar veta vad man ska ha..

Ha D

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp