bygga rail utan svets!!

bygga rail utan svets!!
55285_1193148001.jpg

bygga rail utan svets!!
våran box

Materiel:
-såg
- 4pallar
-brädor
-spik
-borr
-skruv
-plast
-2 järnrör
-hammare

steg :

1. skaffa 4 pallar såg av alla på anndra sidan mitten (på längden)

2. sätt ihop dom två och två mot varann så det blir "lådor"

3. spika ihop lådorna med plankor(på längden)

4. släng på non skön plast uppe på dock ej längst ute i kanterna (långsidorna) lämna typ 3cm

5. sätt på järnrör på sidorna(borra hål i rören sedan skruva fast 1st på vardera kant)

6. Om du vill sätt stödpinnar på längden under om det är nödvänigt.

Övrigt: längden blir typ 3-4m annars clean box
Sen om man vill kan man ju sätta plywood och fixa o trixa på sidorna om man vill det är ju upp till er hur mycket material man har osv.

Senast ändrad:
bygga rail utan svets!!
Känner inte att någon har skrivit ner den enkla lösningen till hur man bygger boxar utan metall här än. Sök upp närmsta plastmästare/plastbruk etc. och fråga om spillbitar av plexiglas eller liknande. De som gör plast till större industrier har alltid spillbitar över i bra storlek för ca 300 kr. Sen är det bara att lägga träreglar som du får tag på den lokala trähandlarn längsmed och tvärsöver och i önskad höjd. försänk skruvarna snyggt i plasten så det inte blir några hugg. then you are good to go.

bygga rail utan svets!!
mannerstrale sa:
Bygg en box ist...gjorde jag, men plexiglas påm ovansidan. plus att jag har sågat ner ett träd som är 5 meter, går utmärkt att raila på oxå..
måste man hälla vatten eller något annat för att de ska bli halt. Eller är de bara att såga ner ett träd å stoppa de på gården å raila ? xD

bygga rail utan svets!!
Men de är ju bara att ta några plast lådor om du har hemma. Sånna dära som är lika stora som "banankartonger" fast i plast. Det gjorde jag. Sen stoppar du bara snö på sidan och häller vatten så de fryser. Jag tog 3 lådor, och den blev ungefär 3 meter lång.

bygga rail utan svets!!
Här har du ett förslag:

Ta en stege och lägg den på många lastpallar, eller på en stor,slät snöhög.

Sedan kan du ta trä eller plexiglas och lägga den mittemellan "handtagen" på stegen.

bygga rail utan svets!!
antoonn sa:
ta bara ett pvc rör
tror han har listat ut det nu är ju snart 2 år sen senaste inlägg skrevs... inte för att whina men... bra att hjälpa till men you get it... :P

Senast ändrad:
bygga rail utan svets!!
Alex08boo sa:
tror han har listat ut det nu är ju snart 2 år sen senaste inlägg skrevs... inte för att whina men... bra att hjälpa till men you get it... :P
Det e väll ändå 5 år? ^^

Edit: såg inte att det stod SENASTE inlägget :P

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp