Byta ut d300an

red_tag

Medlem
Byta ut d300an
Dags att uppgradera till fullformat. Men vad ska jag ha? D800? D610? (5D mark iii? Jag har ju d300 med ett gäng gluggar men har läst så mkt gott om mark 3an.. Vad har ni för åsikter? Kommer mest att användas till klättring och skidåkning.

Byta ut d300an
D610 känns extremt ovärt när D600an finns billigt och så svårt är det inte att rengöra sensorn själv om problem skulle uppstå. Visible dust + vätska och ett par drag över sensorn. D800 hade varit mitt sista val om inte landskap och annat där man har nytta av alla pixlar var prio.

Byta ut d300an
Det är ju inte värt att byta till Canon om du har massa gluggar till Nikon som du trivs med, känner ju jag. Sen får Nikonfantasterna uttrycka sig mer om kamerorna i sig, då jag själv bara håller mig till Canon. :)

Byta ut d300an
Överväger du en ny 800 eller 5D så kanske d3s eller 1d mk iv begagnat kan vara ett alternativ. Det är skönt med många fps och snabb af sen är det väl upp till var och en om man gillar så stora hus.

Senast ändrad:
Byta ut d300an
somebody sa:
Överväger du en ny 800 eller 5D så kanske d3s eller 1d mk iv begagnat kan vara ett alternativ. Det är skönt med många fps och snabb af sen är det väl upp till var och en om man gillar så stora hus.
Det är ju lite det som är nackdelen. Speciellt när det gäller klättringen! D300an är tung som den är. D610 verkar helt ok men har inte lika fint af system. D800 äter minneskort och är bra slö. D3s, d4 och 1d väger bly och är stora som... D7100 känns plastig och ligger inte alls bra i min hand. Och dess utom var det fullformatet jag var ute efter.

Byta ut d300an
Beroende på vilka objektiv du har så hade jag nog gått för en begagnad D600. D610 känns bara som en uppdatering för att rädda upp oljeproblemen och lägga locket på. Märker du att den inte räcker till så går det ju alltid att sälja vidare och börja snegla mot en 5D. Ett annat alternativ om inte ff hade varit ett krav och du vill byta system är ju att vänta på 7d mk ii som säkert kommer att dyka upp om man ska tro rykten!

Tillbaka
Topp