C2 Power Banana av Lib Tech

v_gurra

Medlem
Tja.
Jag undrar om det finns någon som har koll på Mervins nyaste påfund C2 power banana? Jag funderar på vad all spec på T. Rice pro med C2 betyder. Banana ok, men vad betyder "chamber" under fötterna för åkningen?

Är det någon som har åkt på en? Jag funderar på att köpa ett nytt allorund brett, fast ändå lite åt freeride hållet, mer än Custom i alla fall. Båda är ju twintipp, men jag får känslan att Rice pro är fetare i ex. skogspuder.

Och finns det någon som säljer Lib Tech i sverige eller europa?

Några tankar?

Cheers
Gurra

hej
Om du önsker en breda som er alsidig och som kan ge deg en unik opplevelse både i pist och utanfor anbefaler jag på det starkaste t-rice c2 bredan är lite stivare en skate banana derfor är den bettre når du åker puder.

Om du inte finner nogon,så kan jag også anbefale v-rocker utgaven til burton!

Jag vet at www.hollywood.se hadde noen skate banana men vet inte på t-rice!

Om du vet hvilken lengd och bred på bredan er det absolut billigast at bestella från usa!

off to montafon fore some sweet pow now,so the rest is up to you:)

C2 skall i teorin ge bättre pop än en vanlig rocker. Själv tycker jag Trice brädan är för styv och skate banana för sladdrig. Mitt tips är att testköra lib tech trs (total rippers series) som placerar sig nånstans mellan de andra modellerna vad gäller styvhet och pop

niklas_Gustavsson sa:
C2 skall i teorin ge bättre pop än en vanlig rocker. Själv tycker jag Trice brädan är för styv och skate banana för sladdrig. Mitt tips är att testköra lib tech trs (total rippers series) som placerar sig nånstans mellan de andra modellerna vad gäller styvhet och pop
Testköra skulle man vilja, någon aning om vart man kan det? Känns tveksamt om någon uthyrare har sådana brädor, det är väl mest stuff andra "lyx" märken!!!
TRS en verkar vara av samma styvhet som T.Rice i 162 cm, men det kan ju vara skillnad än då.
Men det där med camber, vad betyder det?

JanMartin sa:
hej
Om du önsker en breda som er alsidig och som kan ge deg en unik opplevelse både i pist och utanfor anbefaler jag på det starkaste t-rice c2 bredan är lite stivare en skate banana derfor är den bettre når du åker puder.

Om du inte finner nogon,så kan jag også anbefale v-rocker utgaven til burton!

Jag vet at www.hollywood.se hadde noen skate banana men vet inte på t-rice!

Om du vet hvilken lengd och bred på bredan er det absolut billigast at bestella från usa!

off to montafon fore some sweet pow now,so the rest is up to you:)
Ja jag vet att Burton har rocker men man vill inte göra som alla andra, har en custom redan och känner att man måste stödja exprimentella företag som Lib/Mervin.
Någon aning om hur det blir skatte mässigt om man beställer från statern, jag har kollat runt lite men man blir ju lite nojig, its a long way.
/G

Alltså C2 och banana/rocker är ju inte samma grej. Skate banana har ju inte C2-konstruktion utan bara vanlig bananarocker. C2 är inte Libtechs ide från början utan de snodde den rakt av ifrån Never Summer. Camber är precis vad camber alltid är att brädan böjer uppåt. I C2/NS teknologin så har du således rocker mellan fot och camber under fot, kolla på never summers sida så finns det en bra bild. där.

-'Camber' är spannet på brädan. Dvs upphöjningen som blir mellan mitt-undersidan på brädan och golvet, när den ligger plant.
Alltså, innan Banan(rocker)-brädorna kom till hade nääääästan alla brädor camber spann. Skidor likaså. Banan-tekniken kan även kallas negativ camber eller rocker...
Lib-tech's C2 konstruktion har alltså banankonstruktion mellan bindningarna och vanligt, traditionellt spann från bindningarna till nos/tail.
http://lib-tech.com/snow/tech/c2-power-banana/

Gött Xavier och Micke, ni har upplyst mig så att jag är nöjd! Bra bild där på NS hemsida, men hur kan Mervin bara sno grejen?
NS ska tydligen göra feta brädor (synd bara på deras design) och man kan custom beställa från dom efter vad jag har hört från min Amerikanska polare.
Har någon av er Testat en C2 elle om vi ska kalla det R&C, bräda?

/Gurra

v_gurra sa:
Någon aning om hur det blir skatte mässigt om man beställer från statern, jag har kollat runt lite men man blir ju lite nojig, its a long way.
/G
Frakten på en bräda ligger på 100$ (750 kronor) med UPS har jag för mig. Den skatt du kan åka på är om brädan fastnar i tullen, vilket är sannolikt. I så fall landar den på 25% av brädans värde.

Neumann sa:
v_gurra sa:
/G
Frakten på en bräda ligger på 100$ (750 kronor) med UPS har jag för mig. Den skatt du kan åka på är om brädan fastnar i tullen, vilket är sannolikt. I så fall landar den på 25% av brädans värde.
Plus tull 3% och postens 100:- avgift för frakt inom Sverige. Dock kan du få den skickad till dig med usps för 60-70$ om den är under 153 lång, upp till 155 brukar dock funka.

Tillbaka
Topp